Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 4 augusti 2010

Fask förhoppning :/

Det vÄrkar vara varannandagssjuka jag har, för igår var jag ju liiite bättre iaf - men inte idag, tyvärr . . . puh.
Jag har sprungit på toa och jag har sovit långa stunder, varit torr i munnen, druckit mycket syresatt joniserat basiskt vatten, men den mildaste (det neutrala, nr 7), för att skona magen, bäst så, behöver ingen mera utrensning, det är då en sak som är säker, pust :/

Min kollega skulle köpa bananer och Proviva Blåbär till mig och komma upp med nå'n stoppande tablett (Symboplex) eller vad det var :/
Tänker ringa henne om lite mer Keso också (om det inte är försent) Måste äta förnuftigt nu :)
Just nu kokar jag ett ägg, ska bli gott :)

Ute är det fortfarande regn och gråväder, trist för dom som har semester (som min pojk), men vad finns att göra? Den svenska sommaren är som den är den - ibland :/

Ha det bäst ni alla, så får väl jag det också - så småningom :D

4 kommentarer:

  1. Tro vad du vill, men jag tror att du behöver ge mer tid för lilla maggen att vänja sig vid det nya vattnet! Nu tar du hälften gammalt och hälften nytt i ett dygn och tänker då efter hur du mår! Det var inte doktorns utan Drakens ordination! Både blåbär och banan verkar olika på olika personer. Hur gick det med vitpepparn? Ät inget utan koka ALLT vatten och drick buljong med salthaltigt innehåll i ett dygn! Ingen potatis eller andra rotsaker! Möjligen något salt kött eller fisk? Tonfisk och ris går bra! Vi får höras igen senare....

    SvaraRadera
  2. Nu är det lugnare igen - och jag väljer det neutrala jonicerade vattnet - med PH 7, som vi rekommenderar vid medicinering o till små barn, verkar funka :)
    Jag har även fått Symboplex osv av min kollega, för jag törs inte gå ut - än, men imorgon så :)

    Så peppar peppar (vitpepparkorn kanske) ta i trä, så håller sig lilla maggen lugnare nu, skönt :)
    Tonfisk och ris, låter ju t o m gott, kanske blir imorgon :)

    Ha det bäst med en kram från mig till dig :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas du mår bättre idag. Var rädd om dig och din mage. Det är viktigt att den mår bra...men det vet du ju.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Tack min vän, men idag mår jag bara sååå dåligt. Jag har precis duschat av mig, för att försöka ta mig till salongen, eftersom min väninna från Stockholm är här :)

    Synden straffar sig, möte o fest igår kväll, blev sent, inte bra dä inte :/

    Lycka till och ha det bara bäst min vän :)
    Stor kraftgivande kram från en matt en . . .

    SvaraRadera