Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 6 augusti 2010

Firad igår / fyller år idag :)

Igår hade vi vattenmöte och tjejträff efteråt, blev sent dä, möte vid 19 och fest vid 21 tror jag att klockan hann bli . . .

Ett så'nt intressant föredrag - min väninna hon kan hon :)
Demonstrerade och visade hur PHvärdet förändrades från basiskt till surt, av ex Sprite, som blev rena batterisyran . . .

Hon visade också skillnaden mellan kranvattnet och det joniska vattnet, bl a vilket vatten som absorberar teblad, kaffe bäst - vilken tror ni? Men det finns även annat som är fördelar med vårt joniserade o basiska vatten - Gå in på hemsidan och läs . . .
http://www.H2Origo.se
Rätt gissat, det var det joniska vattnet som drog ur smakämnena bäst, såg vi bl a på vilken färg vattnet fick i de två glasen . . . Så spännande och lärorikt!
Efter en hel del "matnyttig" information så var mötet färdigt och vi dukade fram för fest :)
Först då fick jag veta att festen var för mig, då jag fyller år idag, inget jämt, men jag fick t o m presenter, sms, mail och min dotter har hört av sig efter så lång tid av att inte höra av sig och prata, eller för att besöka - men nu ville hon gratta mig :)
Men min pojk är en drömmare och honom måste man påminna när nå't ska göras 5 minuter innan :)
Den 10 augusti fyller vovvsan år och den 31 fyllde min son är, så vi är alla lejon, kul va' :)

Men jag kan inte säga att jag mår bra, inte än, så det är skönt att slippa fixa iordning nå't hemma här. På salongen behövde jag inte göra ett dugg, alla andra gnodde på och fixade - och allt blev bara så fint - jag var hemma 23.15 ungefär, så trött, maggen mådde inte bra alls, men det var en fin fest med fantastiska vänner :) Dom andra höll på till 12.30, ca 2 och till halv fyra - att dom orkade, men dom är ju friska dom - och det är inte jag nu, hm . . .

Nu ska jag gå och knoppa, för jag är så trött, tar på krafterna, när maggen är som ett kylskåp ena stunden och som en grill andra stunden . . .

Kram från mig, som åtminstone ska må bäst till veckan :D
Må bäst ni också - och var rädda om er, för det är ni värda ska ni veta :D

5 kommentarer:

  1. Grattiskram på din dag!! Hoppas magen och du mår bättre idag.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag såg ju på Facebook att du fyller år ;-) Kul att vännerna kom på att fixa en fest för dig. Det är ju extra roligt eftersom det inte var "jämna" år... Hoppas du mår bättre nu och magen håller sig lugn i fortsättningen!
    Önskar dig en riktigt trevlig fortsättning på sommaren! KRAM från din vän på Gränsen!

    SvaraRadera
  3. Tack min vän i Värmland, den kramen gjorde gott den :)
    Jo, jag tror att det är bättre idag - men låååångt kvar till att jag mår bra - tror ja :/

    Augustikramen till dig, som tack för din hälsning, ha det bara bäst ni alla önskar:
    Jag i Viken :D

    SvaraRadera
  4. Tack du min vän, men nu är jag less på det här, så långvarigt det blev :/
    Va' skriver dom t o m i FaceBook hur gammal jag är???? Räcker väl att dom skriver att man fyller tycker då jag iaf :)

    På onsda' ska jag jobba, så då bara måste jag va' frisk, finns inget annat att välja på.
    Jag börjar nog att få en lugnare magge nu, har ätit vitt ris och kokta morötter igår och det verkade maggen gilla :) Håll tummarna för att jag blir helt bra idag - tack :)

    Augustikram även till dig, så att du får det bäst med Rollo och Yucca osv :D

    SvaraRadera
  5. Nej, det står inte på Facebook hur många år du fyller, men att du fyller år ett visst datum!
    ;-)

    SvaraRadera