Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 1 augusti 2010

Ha en trygg farstu :)

Nu har vi 1 augusti redan, men jag vägrar att inse att sommaren lider mot sitt slut och att hösten står i farstun . . . Men augusti är en fin månad - och jag har beställt även en fin septober också - ja, ett helt fint år - fin höst och en behaglig vinter med lagom temperatur :)
Och snabbt som sjutton ska det vara vår och sommar igen :)

Min pojk fyllde år igår och har namnsdag idag - Grattis på dig min son, ha det bäst :)

Farstun ja. Jag läste i nya Taratidningen i Maggans krönika, att det är viktigt för oss att ha en farstu, så att vi inte släpper in alla och envar, hur som haver, ända in i vardagsrummet . . .
Jag pratar alltså om en själslig farstu och ett själsligt vardagsrum . . .
Hm, jag har nog lätt att låta folk klampa in "för långt" - och så blir jag sårad eller helt energilös innan jag vet ordet av :/
Hon skrev så bra - förklarade att om vi själva väljer när och hur vi vill släppa in folk längre in än i "farstun", så mår vi så mycke bättre - jag ska börja med det - NU . . . ska du? :)

Idag har jag ätit så gott :)
Det blev fisk, kolja, som jag sjöd i vatten o lite god olivolja, Vegeta saltkrydda, örtfiskkrydda o svarttpeppar. Kokade bulgur till (i god bujong från ett bönkok) och lät fisken puttra färdigt i färska gräddstuvade gula kantareller. En god sallad åt jag till på vitkål, morot, ruccula och tomat med balsamicosalladskrydda o linfröolja över, såååå gott :D

Söndagens ängel blev Razael, som ger mig kraft till andlig förståelse, tackar jag för :)

Groddarna har aldrig varit så gröna så tidigt, men nu är dom ju sköljda i joniserat basiskt vatten :)

Ha de bäst och tänk på att unna er - både hälsomässigt och själsligt

:D

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du redan skickat in beställningen om lagom temperatur i höst och vinter - själv hade jag inte hunnit så långt ;-) Här har vi haft solig morgon, sen var dagen grå och mörk, men nu återvände solen igen! Det blåser, men det tycker jag är bara skönt! Fisk är gott, men jag vill alltid ha lite citronsaft till det *Njami* Citron passar så bra till fisk! Farstun brukar jag se till att ha enkomt för egna behov och äkta vänner plus familjen såklart. Men det är inte alltid lätt att veta var gränsen går. Misstag gör vi alla! Fast det är ju dom vi lär oss av!
    Augusti & september brukar vara mina bästa månader så nu NJUTER vi med fulla muggar av denna sköna tid! KRAM

    SvaraRadera
  2. Tja, man måste ju va' om sig o kring sig, eller :) och jag emigrerar om det blir för ruggigt :(
    Men nu så är jag här och nu - och har sommar fortfarande - ett bra tag till, om jag får råda iaf :)
    Visst har solen visat sig även här tidigt idag och en stund mitt på da'n, me'n se'n har det varit grått och regnat lite t o m :/

    Mmmm, älskar fisk - och ihop med svampen var det bara sååå gott :)

    Citron får jag tyvärr inte äta så mycke, för då fräter mina gaddar bort, hm . . . (fuskar ibland, förstås)

    Misstag gör vi alla och får göra det, men bra om vi lär oss vilka som vi vill ha - riktigt nära i fortsättningen. Jag har svårt för det :/

    Njut du av dina höstmånader ute på din fina balkong och ha det bara bäst med en kramis :D

    SvaraRadera