Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 28 april 2011

Skön energigivande andning

Ja, det funkar faktiskt, jag lovar : )
Jag har blivit behandlad i ett datorprogram av en biopat och kvantfysiker - jättespännande :)


Så här gör du:
Under hela övningen är det bra om du blundar och är så avslappnad du bara kan och att du inte grubblar och tänker på något annat :)

  • Andas in genom näsan - snabbt och bestämt
  • Håll kvar en pyttestund
  • Pressa ut luften genom nästan stängda läppar, lååångsamt
  • Andas in genom näsan, håll kvar - ut genom munnen igen
  • Upprepa detta under 5 minuter
  • Vila 2 minuter
  • Upprepa hela andningstekniken
  • In genom näsan, håll kvar -  och ut genom nästan stängda läppar
  • Blunda och tänk inte alls  
  • Efteråt ligger du kvar och fortsätter att slappna av och vila i 5 minuter.

Du får garanterat ny kraft, jag lovar :)


Lycka till 
:D

4 kommentarer:

  1. OJ! Här har det kommit skrivelser och tips på löpande band och jag har missat allt :( Nä, gick ju att läsa nu också :D Får testa någon gång när/om jag kommer ihåg att köpa tennisbollar. Idag är jag inte riktigt pigg eftersom jag haft mardrömmar hela natten - d.v.s. varje gång jag lyckades somna om. :( Men solen skiner och fåglarna kvittrar så jag ska passa på att njuta av vårvädret under dagen i alla fall. Önskar dig också en riktigt härlig vårdag och Valborg / 1:a maj! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja bollarna måste vi ju köpa - om det nu inte är så att du har en tennisplan i närheten :)
    (där brukar det finnas massor av bollar, kanske inte så rena - men)
    Men andningen är bara graaatis, så den kan du börja med på stört - NU :)
    Aaandas in, håll kvar . . . och andas uuuut :)
    Varma kraftgivande kramen med vårvärme o sol så att du blir pigg igen :)
    :D

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset. Trevlig Valborg.

    SvaraRadera
  4. Vassego min vän :)
    Enkla o billiga tips - men så effektiva :)
    Trevlig Valborg på dig mä
    :D

    SvaraRadera