Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 11 april 2011

Hur ska vi?

Visst är det väl bra att vi tycker olika 
och att vi ÄR olika, 
Men - ska vi verkligen överföra våra egna rädslor
på våra barn? 

Här på min gård bor det några familjer med många barn,
dom är yngre och verkar tro att dom ÄGER gården :/
Men bor man på en allmän gård och hyr lägenhet, 
måste man väl lära sig samsas, eller hur . . . 

Till saken hör att jag har haft Gosvovvsan här idag,
och på gården sparkades det boll o barnen lekte :)
Nu är det vår - tänkte jag och log :)

En baby skrek
Mamman satt på bron vid porten där dom bor
Jag närmar mig dom med vovvsan,
bara för att dela med mig av den 
vårglädje jag kände : )

Då säger hon med entonig röst:
Jag fattar inte varför du ska
komma hit, när barnen är 
så rädda för din hund . . .

Dom var inte ett dugg rädda - innan
men när hon hade sagt dom orden, 
blev det en reaktion bland barnen. 
Och bäbisen hade ju skrikit redan
innan, har jag ju redan sagt . . .

Det ÄR ju mamman "den trista unga
tjejen" (redan surkärring)
som är jätterädd för större hundar
och är det då rätt och bra att 
även göra sina barn rädda?

Jag bara undrar,
men förstår att folk kan vara rädda.
Jag förstår - trots att jag själv är och
har i hela mitt liv varit förtjust i hundar
och djur för övrigt mä :)

Ska vi överföra våra rädslor
eller ska vi låta våra barn 
slippa den bördan

Ska vi?

:D

2 kommentarer:

  1. Visst är det föräldrarna som överför sin rädsla för djur m.m. på barnen. Trist, men tyvärr inte mycket man kan göra åt det. Och visst har alla hyresgäster rätt att vistas på gården - med eller utan djur - bara djuren uppför sig bra! En vårkram från en grå Gränstrakt idag!

    SvaraRadera
  2. Uscha mej, gråväder hos dig :(
    Jag skickar dig lite sol, för här har den lyst över oss hela da'n :)
    Fly och jag har varit ute och rört på oss, så skönt så :)
    Men liiite kyligt är det allt fortfarande :/
    Och uschamej för surkärringar även om dom är unga - synd om barnen tycker då jag, som inte får välja utan blir påverkade . . .
    Lilla dottern var inte ett dugg rädd idag när jag kom med Flysan, så där ser man . . .
    Kraft o ljus o änglabeskydd till dig NU
    :D

    SvaraRadera