Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 15 april 2011

Stor eldsvåda

. . .  var det på Sandvik i natt.
Märkte ingenting jag, där jag låg och sov i godan ro . . .
Men - när en man frågade mig om jag inte hört larmet osv,
så VET jag att jag hörde - "nå't" som lät som ett larm . . . 

Dom hade t o m gått ut i radio och sagt till om 
att alla fönster osv skulle stängas . . .
Och - där låg jag och sov sött som Törnrosa
 - med balkongdörren lite på glänt
bara några 100 meter från Sandvik . . .

Jag har ingen aning om utifall jag fått i mig nå't gift eller så,
men vattnet var kalasbrunt i morse - t o m på toan :/
Jag sprayade med antibakteriellt medel 
(mitt suraste vatten) 
i toan - tyckte att det var jätteäckligt 
och ju mer jag spolade - ju brunare blev det . . .
Blääääää !!!!

Så idag var jag tacksam över min vattenjoniserande 
apparat,  som ju fixade ett bra vatten till mig 
- trots att det såg "grusblandat" ut, hm

Hur kan jag ta reda på - OM - jag blivit "förgiftad"?
Jag tycker att det känns fånigt att ringa Rådgivningen 
på Lasarettet eller nå't . . . men . . .
Men ont krut förgås ju inte sååå lätt
hänger nog mä ett tag till
troooor jag nog, fniss :)

Jag har druckit rejält av mitt rena 
och utrensande vatten under
dagen, så jag tror nog
att min kropp har blivit 
renad från eventuella
giftiga "ångor" :)

Love you all
och glöm inte att le och 
omge er med goa 
energier
och att
våga

:D

6 kommentarer:

  1. Oj då. Lät ju läskigt men säkert inget farligt och jag är övertygad om att ditt renande vatten åstadkommer magi med din härliga kropp
    Ha en fin lördag och var rädd om dig
    Stor varm kram
    Emma

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte heller att du har skadats på något sätt, men får du några symptom så kan du ju höra av dig till VC... Men ditt rena vatten gör nog susen och jämnar ut oddsen ifall du skulle fått i dig något. Ibland är det nog bra om man inte vet om alla faror som lurar... Ha en skön lördag! KRAM

    SvaraRadera
  3. Mmmm du fina Emma, lite läskigt kanske . . .
    Men som sagt jag har ju mitt vatten :)
    Solig o kärleksfull lördag till dig också, skickar jag NU :)
    :D

    SvaraRadera
  4. . . . och hoppas att du min vän på Finska Gränsen har det lika soligt o fint som jag har här :)
    Nä, gick nog bra - verkar det som :)
    Skulle nog haft en himla hosta annars, kanske :/
    och DET har jag INTE :)
    Kärlek o kraft från mig till dig
    :D

    SvaraRadera
  5. Oj..... va hemskt :(
    Sover ju också med fönster öppet när det är rätt väder (temperatur) och sover man gott så sover man så spelar ingen roll vad de säger på (en avstängd) radio.
    Men om du inte känner av något hoppas vi det gått bra.
    Har inte ens sett/hört nått om branden i tidningar eller tv.... fast jag slukar inte nyheter heller... så kanske inte så konstigt..
    Ta hand om dig :)

    SvaraRadera
  6. Ja inte sjutton hör man nå't på en tyst o avslagen radio, hm :/
    Undrar hur dom tänker, dom som ska informera, fniss :)
    Jag lyssnar inte heller på nyter, bara hemskheter där ju :/
    Har inte fått nå'n hosta eller besvär med andningen, så jag slapp väl undan med blotta "förskräckelsen" :)
    Tror att vinden låg på åt ett annat håll, där inte hus o gårdar var så nära :)
    Håller tummarna att ingen blev allvarligt drabbad o mår så bra som mig :)
    Love you
    :D

    SvaraRadera