Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 7 april 2011

Varför

Livet är ett mysterium
Vi vet ingenting om vad som komma skall - på gott och ont
Ena dagen är vi på G 
och nästa så . . . 

Just nu så har jag läst i Mark Levengoods 
härliga bok för att få kraft
Alltså i den jag berättade om i mitt förra inlägg 
behöver goda o kraftgivande energier just nu . . .

En vän till mig har lämnat den fysiska världen 
Det verkar faktiskt ha varit slagsmål och våld
Och . . . 
Nu finns han inte längre . . .

Jag känner ett stort tomrum
trots att vi inte träffats så ofta
men NÄR vi har träffats
har det känts som om 
vi känt varandra 
hur väl som helst
och hur länge
som helst

Jag och min kollega tände ett ljus 
med en bild på honom bredvid,
spelade "Beatles panpipe"
kändes helt rätt

Nu hoppas jag att han kommit rätt
att han har ro och harmoni, 
att han inte känner skuld o rädsla,
att han känner trygghet och tillit

Vänta inte för länge att prata ut med era kära,
för en dag kan det bara vara försent
Då kommer förtvivlan och skuld
Då tänker vi som så  
att varför ringde jag inte

Varför . . . 

4 kommentarer:

  1. Men vad ledsamt :( Visst sörjer vi även dom vänner vi inte träffat så ofta. Vi får tro på att han har fått lugn nu och har det bättre. Sorgen finns ju hos oss som finns kvar här. Önskar dig krafter att orka med detta och sänder en massa varma tankar och änglahjälp för dig i denna sorgens stund! KRAM

    SvaraRadera
  2. Mycket bra skrivet och tänkvärt. Kram

    SvaraRadera
  3. Beklagar din bekants bortgång.♥Kramar♥

    SvaraRadera
  4. Säger tack till er mina fina bloggvänner -
    och önskar ER en skön fredag och helg,
    för det är ni bara värda :)
    Medmänsklig värmande vårkramis
    Kraft o ljus
    :D

    SvaraRadera