Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 23 april 2011

Tennisbollsmassage :)

Kan något som är så enkelt fungera?
Ja, jag tycker då det :)
Och för att ni själva ska få veta, 
prova själva vet ja' :)


Vet ni att tennisbollar är utmärkta 
att använda som hjälp till massage
att trycka på smärtpunkterna
att sitta på dom, 2 bollar
under stora sätesmuskeln,
eller under rumpan helt 
enkelt :)


Ett annat sätt:
när du sitter i soffan
passar då på att rulla
1 tennisboll under
vardera foten :)
Helt suveränt,
då vi har massor
av viktiga punkter
under fötterna :)

Annan soffmassage
(eller vid datorn):
placera 2 tennisbollar under 
rumpan, när du ändå sitter :)


Du kan även dra o massera utmed benen,
nedåt på benens utsida
och uppåt på insidan
nedåt på framsidan o 
uppåt på baksidan :)


Är så effektivt
kan kännas ordentligt
men fortsätt bara :)

Bli inte rädd om det smärtar till,
Var bara kvar i smärtan, så slappnar 
muskeln av efter ett litet tag :)

Våga testa 
inget farligt
jag lovar :)

Skön massage från mig till er alla 
bara för att det är påsk 
:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar