Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 17 augusti 2012

Stor artist här i Viken :)

Och inte vilken som helst - utan Thomas Ledin :)
Här i sitt alldeles eget Sandviken :)
Jo, det är säkert :)
Sandvikensonen är här, för att köra en konsert för Sandvikens 150 årsjubileum :)
Jaaa, jag veeet - han är inte född här - utan i Norrland, men har gått i skolan här i Viken som barn, säger han - under alla år . . . och föräldrarna bor fortfarande kvar här i Viken :)

Och - imorgon så spelar han så det ryker här på Arenan, alldeles nära mig - men jag ska inte dit.
För dyyrt - ca 600 kr/ biljett, puhhh . . .
Är det värt det - eller inte? Jo visst - kanske - massor av minnen för mig - och säkert för andra också.

Han är suverän - gillar honom och hans låtar skarpt, har jag alltid gjort :)
Men - nä - inte offrar jag 600 kronor - fungerar bara inte just nu . . .
Jag får välan spela hemma imorgon istället - köra hans låtar så det ryyyker :)

Näää, jag har vovvsan här, både ikväll/ Natt och även i morgon 18 - 06, så - näpp, gack inte dä :/
Nu är stora bilar där på Arenan - för ljus o ljud - och allt vad Thomas behver för sin show imorgon.
Jag fick kryssa emellan dom utanför Arenan, när jag gick förbi där - på väg ner till Centrum.
Kablar och massor av doningar låg där utanför bilarna - även en buss var där, kanske turnébussen :)

När jag tänker på Thomas Ledin, minns jag hans uppträdanden på Berget i Söderhamn. . .
Han var så jättesöt - med änglalockarna och allt :)
Och ja - vi tjejer kunde ALLA låtarna, så klart :)
Och - alla dansstegen också, fniss :)
Sista gången på Berget i Söderhamn kom en ung tjej (ca 14 år kanske) hon kom fram till mig och frågade:
"Kan TANT" säga vad klockan är!!!! Tänk så hårt det tog - jag var ju bara drygt 20 år då, så jag blev nog "ganska" så förnärmad, om jag inte minns fel, fniss . . .  
Då hade han inte varit på Berget på några år - jag och en kompis skulle på Statt - men passade på att kolla på "Mr Sandviken" också innan :)
Lika suverän som vanligt - men då jag av nå'n konstig anledning kände mig "gammal" och lite låg - så drog vi vidare till Statt lite tidigare än vi tänkt oss . . . 
Och dääär fick vi dansa minsann - "min stadiga kavaljer" var redan där, hade en tjej i knät - men släppte henne - och inom 3 röda hade han bjudit upp "mig" :)
Och nä - han var ingen pojkvän - vi bara dansade - vi visste nog heller inte vad vi hette, tror jag :)

Så i morgon kväll, ska jag och GosVovvsan sitta och minnas och ha det mysigt tillsammans, 
för hon har även fyllt 3 år nyss - den 9 augusti :)
Ett fint rött o rosa koppel och smaskig mjukmat med köttiga bitar väntar på den goa vovvsan :)
Hoppas att hon blir glad och gillar det hon får . . .

Så en stor artist som är här i Viken och en Gosvovvsa som fyllt år, vilken månad :)
Och jag - jag har blivit en fem/femma nu - alltså 55 år - eller har jag? :)

Tro att ni kan - ingenting är omöjligt - 
sikta mot stjärnorna så kommer ni iaf till trädtopparna - tro mig :)
:D

2 kommentarer:

  1. Du kanske hör artisten hemifrån om det är nära och kan på det sättet känna som om du var där - även om de kanske inte är riktigt samma sak. Jo, du får spela låtarna hemma och tänka på att du är där... Oj, vad Flysan ska bli stolt över sitt nya koppel i rött & rosa - precis dessa färger som 3 åriga tjejer ska ha *ler* Du vet att vi kvinnor är som vin - blir bara bättre med åren! Jag blir ju en sexig nolla i slutet av året *hihi* Önskar dig allt bäst och grabbarna hälsar härifrån! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det - men tror inte att jag kommer att höra så mycket, för Arenan är ganska så välisolerad för ljudutsläpp osv :/
      Men nu är han här i Viken iaf, tänk om jag får syn på honom - vilken lycka :)
      Mmm - får spela hans låtar själv jag :)
      Tror inte att Flysan märkt att hon fått nytt koppel, trots att jag talade om för henne att hon var så fin.
      Kanske hon märker idag :)
      Och maten, hm ... Den var hon inte sååå där värst salig över heller igår, men kanske var en dålig matdag över huvud taget då, för hon gnagde i sig gräs för att rensa maggen . . .
      Få se om hon äter bättre idag :)
      Iaf så hände det nå't konstigt och annorlunda igår på vår runda. Vi mötte en kvinna och en man med en så liten och söt svart vovve - kvinnan tog kopplet på Flysan o pratade gulligt med henne - brukar aldrig hända med småhundsägare :) kanske var för att det var rött o rosa - och inte svart och dominat osv :)
      Kvinnor är som vin ja - och då borde väl VI ha legat till oss bra nog och duga bra nu då, fniss :)
      Kramis o allt bäst på dig o grabbsen mä, från mig o Flysan i Viken,
      :D

      Radera