Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 21 augusti 2012

Fynd, svensk sommar och DALLAS

Nähä .... inte så många Tomas Ledinfans här, verkar det som . . . 
Men - va' gör det - vi gillar ju alla olika - och för mig handlar det ju även om en massa härliga minnen :)
7000 besökare var det iaf på Arenan som lyssnade på mr Sandviken, Tomas Ledin - i lördags :)
Ändå var inte alla biljetterna slutsålda???? :/
Nåja, jag var hundvakt åt gosiga "galenpannan" och hade även besök av en go Änglaväninna, 
så det var ganska så fullt upp ändå för mig :)
Vi gick utanför Arenan - och det dunkade väldigt därifrån . . . vilket ös dom måste haft :)

Idag har jag haft en jätteskön dag, soligt väder (men också lite regn, hm) . . . 
Jag har köpt kristallhängen som blänker så fint, där dom hänger över min glasdörr till vardagsrummet vid salongshörnan . . . bara så maffiga . . . köpta på våran anrika blomaffär här på torget vid mig :)
Jag blev även omplåstrad av den goa tjejen som äger butiken - med ett brett o blått "plåster", 
som var suveräna över min otäcka "brännande o onda" vätskefyllda blåsa på fotens sida - 
mmmm skööönt :)

Jag har även varit till min suveräna Second Hand butik - hittade flera fynd faktiskt:
1 blommig tunika/klänning  
1 orange t-shirts/topp (kanske att jobba i)
1 par vita bra byxor att jobba i
1 ärtig svart pennkjol  
1 ärtig genomskinlig svart o vitprickig blus
Summa: 160 kr
+ ett blingigt halskollage i "guld" i gammal stil, med massor av löv liksom - 175 kr
Totalsumman måste väl då bli 335 kronor (varför köpte jag blinget?) 

Jag har även givit en härlig kvinna skön massage med "inbakat" hälsocoaching, som hon uppskattade :)
Så promenaden i solen o värmen till Second Hand butiken var så skön :)
Men - nu regnar det igen - skönt att jag klarade mig från regnet, hi hi :)
Men det är varmt och skönt ute :)
Sommaren kom ändå - bättre sent än aldrig :)

Fånga ögonblicket - där du är just nu - för det är det som är livet . . .
Men - väntar du hela tiden på den så kallade "lyckan" - 
Då - får du aldrig uppleva - livet :)

Och Dallas & familjen Ewing hälsar på hos oss igen, vilken nostalgi :)
Vilka hänger på den här omgången av "dom hemskaste intriger" :)
Men - också nostalgisk kärlek - får vi kanske hoppas . . . 

En livsbejakande kram på er alla - från mig i min härliga Vik
:D

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga fynd du har hittat igen :D Jag hörde om dettta med Dallas av min dotter men ser tyvärr inte den kanalen här. Hade ju varit kul att se det efter så lång tid...
    regnet öser ner här också nu - började igår kväll. Självklart, för jag hade behövt ge mig iväg för att köpa en lång antennsladd för att kunna flytta stereon till en annan hörna av rummet :@ Grrrr... Nåja, det får vänta! Önskar dig allt bäst i livet! KRAM

    SvaraRadera
  2. Japp, jag kollar Dallas just nu, men vi får se hur länge jag gör så :)
    Utvecklingen får utvisa det :)
    Synd att du inte själv kan välja hur du vill göra - kolla - eller inte :/
    Här kommer det visst att regna massor fr o m imorgon och några da'r framåt - säger dom.
    Hoppas att du kommer iväg till "sladdaffären" så att du får möblerat som du vill :)
    Inget mera Grrrr nu - utan njut av augusti månad nu - innan hösten kommer :)
    Men just ja, Du gillar ju hösten du :)
    Kramis från mig i min Vik - ha det bäst,
    :D

    SvaraRadera