Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 11 augusti 2012

Firad av och med "mina" tjejer :)

Igår fick jag "balsam" på mina gamla trasiga sår, som jag samlat på mig i så många onödiga år :)
Jag hade några av mina härliga Änglatjejer hos mig - och en av änglarnas äkta hälft var också mä :)
Vi hade så mysigt, kul och härligt tillsammans - många skratt och mycke' fniss :)
Vi hann t o m med att sjunga några söta barnvisor också - inget fel med det, 
när en av oss har barnbarn i passande ålder - och även är en "fena" på att spexa med barn - 
seriös förstås när hon bara måste, hm :)

Hi hi . . . vi skrattade så vi tjöt allahop . . . var som balsam för mig efter mina något jobbiga dagar här och nyss, som ni fått tagit del av . . . skönt att skriva av sig lite ibland, eller hur :)
T o m en amerikan, sjöng för mig på svenska dessförinnan - se'n fortsatte han sitt hälsoföredrag, 
som handlade om cellnäring :)
Hi hi, jag var inte beredd på det - inte van heller - men det var kul och dom menade ju väl :)

Tänk så kul det går att ha på en balkong - helt underbart :)
Och jag tror inte heller att grannarna tog illa upp - våra skratt var det enda med volym :)
Vi spelade faktiskt ingen musik där ute på min härliga balkong i värmeljusens sken,
behövdes inte - för våra stämmor hade full fart på sig utan musik, hi hi :)

Fina presenter fick jag också :)
Allt från egna plockade färska hallon från Årsunda (utanför S-viken) till änglavingssmycken och krämer - 
plus ett jättefint kort, med kärleksfull hälsning från dom alla - även en jättego vän som inte var med - som bor strax utanför Stockholm - kändes så fint att även han var med på hälsningen där på det fina kortet :)
Jag ska smsa honom och tacka - eller kanske ringer jag honom :)

En sak är säker - och det är att äkta vänner känner vi igen - känns rätt igenom kroppen - ingen falskhet klarar det testet inte :)

Och en till säker sak - är att den enda vi kan ändra på är oss själva - det är helt omöjligt att ändra på nå'n annan person - om inte den personen är motiverad och villig själv - stört omöjligt :)

Men - genom att förändra oss själva - kan vi få andra att hänga på i förändringens vind - kan vi visa att:
INGENTING ÄR OMÖJLIGT - DET "OMÖJLIGA" TAR BARA LIIITE LÄNGRE TID :)

Kärlek på er alla - från 
mig i min Vik
:D

2 kommentarer:

  1. Ja, sällskap av goda vänner läker det mesta! Och visst är det härligt med en balkong. Jag satt faktiskt också igår med en besökande väninna på min balkong och diskuterade det ena och det andra...Efteråt blev det ett långt samtal med en syster om saker som alla andra inte tror på <3 Ja, sig själv - eller kanske rättare sagt sina vanor och ovanor - kan man ändra på själv. Ingen annan! Önskar dig allt bäst i fortsättningen och så hoppas vi på en lång & skön höst! KRAM från oss på Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa - vi hade bara så kuuuul :)
      Och du också - märker jag, bra :)
      Både du o jag verkar trivas på våra balkonger, skönt dä :)
      Och nä - åter igen, så är den enda person vi kan ändra på - oss själva - punkt :)
      Jaaa, Kraam för en lång o härlig brittsomrig varm o fin höst :)
      från mig i soliga Viken,
      :D

      Radera