Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 23 augusti 2012

Vart - sprida vingarna?

Efter att nyss hälsat på i Livskrafters härliga upplyftande blogg - läst om en så kallad typisk vecka / dagar för denna härliga kvinna - så började jag tänka efter liiite . . . 

Jag har haft en kraftfull dag idag, där jag t o m fick min tröge son att skjutsa mig att byta trasiga fästen att ha över badkaret till mina handdukar - som kraschat totalt . . . och dom på Felanmälan verkar vara sååå överhopade av jobb - att dom absolut INTE ens kunde boka in nå'n eftermiddag att komma - måste bara följa sina ordrar (och ha rast på rast förstås) . . .  ville inte ha dom här kl 7 på morgonen - eller när jag behandlar och hjälper nå'n i min salongshörna - eller när jag bara vill vara . . .

Så -  jag tog sonen i hampan och blev skjutsad till Sandviken Hus kontor, som ligger liiite på sniskan från mig, skönt dä . . . och gosiga vovvsan blev sååå glad att se "mamma", ler stort :)
Sonen monterade hyllan medan jag rastade en jättenödig vovvsa - tänk så bra allt kan bli :)

Se'n ringde återigen en kvinna från antroposofernas Järna - och pratade och pratade . . . 

Jag begrep inte allt hon ville - hon har som sagt ringt några gånger innan . . .
Jag känner att det är en speciell kvinna, som har stor betydelse för min framtid . . .
Men vem - är hon tro? . . .

Och precis innan hade jag tagit ett kraftfullt änglakort: Ärkeängeln Ariel - Spread Your Wings . . . jag ska inte hålla tillbaka mig just nu - Timeingen är perfekt just nu - Jag är redo att skörda nu . . . " :)

Och så ringer denna kvinna . . . Vad är meningen? . . . Var ska jag utföra mina "gärningar"? . . .
Ska jag bara lyfta och sprida mina vingar - och se var jag hamnar / landar? :)
Blir det . . . Järna - Kallhäll - Göteborg . . . uppåt landet - eller utomlands? Var hamnar jag? . . .
Ska jag vara kvar här - eller . . . :/
Mina nu vuxna barn . . . hur ska jag tänka där?  - Hänsyn? - Tänk? - 
Gosvovvsan - svårt där faktiskt - kan ju inte tala om för henne OM jag nu förflyttar mig - eller nå't - Hon hittar ju till mig - pratar hela vägen i bilen när sonen kör hitåt :)
Han skulle kunna släppa henne - då skulle hon springa direkt till min port - och upp om hon skulle kunna - Ja - hon är bara så go :)

Men - som jag skrev där på "Livskrafters" blogg - berättade om min krokiga o brokiga livsväg.

Berättade om att jag haft det tufft med massor av sjukdomar, motgångar, kyla och oförståelse . . . som jag vänt till min fördel - bara för att jag är så in i bombens envis av mig . . .
När jag ligger så kravlar jag mig alltid upp - av ren envishet och tjurskallighet vÄrkar det som :)

Men - nu står jag här . . . och undrar litegrann:

Vad är meningen med alla signaler jag får?
Jag får massor av signaler och information just nu . . . 
Och - försöker att lyssna och tolka det som kommer till mig - för kroppens signaler visar aldrig fel, ljuger aldrig - men surret i huvudet - det kan vi sålla bort nästan allt - för DET är samma surr som kommer tillbaka gång på gång - på gång på gång osv . . . och som inte hjälper oss ett enda dugg faktiskt!

En inkännande och sensitiv kram på er alla, bara för att ni är så härliga :)

:D

2 kommentarer:

  1. Ja, ibland har vi kanske svårt att tyda "ödets" budskap :O Vi vågar kanske inte riktigt ta steget fullt ut eftersom det inte finns några garantier här i världen... Men man vet inte om man gör rätt förrän man testat! Kolla upp vilka möjligheter du har att ordna med flytten - om det är det du vill. Visst, det är svårt det där med barn och annat :/ Man får helt enkelt väga fördelar mot nackdelar och försöka komma fram till vad som passar en bäst. Hoppas du hittar rätt svar för dig! Önskar dig Lycka till med allt! KRAM från oss på Gränsen

    SvaraRadera
  2. Ja just det . . .
    Svårt att tyda - eller för feg att tyda?
    Vågar jag inte lyssna pga rädsla eller så?
    Och - jovisst - visst ska jag kolla upp - Kallhäll, Järna eller ... var hamnar jag?!
    Eller - är min plats - här i Viken, där jag redan är???
    Hos min gosiga vovvsa, som bara är så klok :)
    Flyter ju faktiskt ganska så bra här, bättre än jag trott faktiskt :)
    Men - jag ska känna in - verkligen :)
    Allt som är JAG kan jag ändra för egen maskin - men jag kan INTE ändra nå'n annan, går bara inte - då måste dom vilja det själva :)
    Tar några lugna da'r - för eftertanke - och för inkänning - meditation, qigong, andningsövningar osv, hjälper mig det :)
    Kraft, kärlek o kraaam på dig o grabbsen,
    från mig i min soliga Vik,
    :D

    SvaraRadera