Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 27 januari 2015

Trasig tand :O

Ja, himmel och elände - aldrig är det lugn o ro - aldrig får jag pusta ut och hämta andan :I

Nu - för en stund se'n - sent i eftermiddags - hände det - när jag mumsade mandel o nötter, 
som jag ju gör varje dag :O !!!
Hela "kappan" som det heter - det som täckte tanden - bara lossnade - kände att: "det där var nog ingen mandel det där inte" . . . Stenhård bit - sköljde av den - och såg att den nog hörde hemma i munnen :O
Märkte inte till att börja med att nå'n tand var sönder o trasig - men när jag joxade runt med tungan till vänster i munnen - DÅ kände jag stället där det fattades en så'n där "kappa" - tanden där kändes ju ganska så vass och ojämn mot dom andra tänderna, om jag säger så, hm :O

Så - det första jag gör i morgon är att ringa till min härliga tandläkare, som alltid är så glad och hjälpsam :)
Det jag gruvar mig för är nog mest vad detta kommer att kosta mig :O 
Men jag får ju dela upp betalningen - på faktura - ska nog ordna sig - som allt annat gjort och kommer att göra . . . Får väl be mina skyddsänglar och ärkeänglar om hjälp, så jag överlever natten och tills att jag får en tid där att reparera detta - och det måste bli imorgon!!!! åtminstone provisorisk lagning :O
Det komiska i detta är att tandteknikern som min tandis anlitar, har sin klinik här på min innergård, där jag har mitt förråd, hi hi - 
visst är världen liten ändå :O)
Så jag får inte långt om jag ska dit och hämta nå't - kanske går snabbare än att han skickar den till min tandis - får se vad som händer- jag vet ingenting än jag - hoppas bara att jag får hjälp innan det börjar värka och göra alltför ont :)
Kan eventuellt bli en stark alvedon för att klara natten - bättre det än att inte få nå'n sömn . . .

Ja, den som lever får se - ha det bäst ni alla fina - se upp med att skada tänder - eller att halka omkull utomhus nå'nstans :)
En jättefin och solig dag här i Viken annars idag - så idag klagar jag inte på vädret iaf - riktig vårlängtan :)

Kraamis så länge,
:D

2 kommentarer:

  1. Ja, alltid ska det vara något - så livet inte blir alltför enkelt :P Tur att du kan delbetala!!! Hoppas allt löser sig till det bästa och att du får tid snabbt för att åtgärda detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän för tröstande värmande ord :)
      kommer att bli några besök hos henne, min sköna tandis - så hon skulle återigen söka om vårdpeng för mig, så då behöver jag bara betala en liten del av kostnaden :)
      För - naturligtvis var kronan trasig - halva hade gått av :O( - så detta kan kosta en del annars, tyvärr :/ men dom fick en skyddsängel av mig (liten glasängel) som dom blev så glada över, kändes gott att kunna glädja :)
      Ett stort Tack till dig och varm kraaam,
      :D

      Radera