Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 31 december 2012

Sista minuterna nu, tick tack :)

Sista kvällen på detta år - på år 2012 . . .
Ja, det är faktiskt dom sista två timmarna kvar bara . . .
En fin dag faktiskt, trots regnet så att snön bara rinner iväg . . .
Och - att jag är omgiven av mitt eget alldeles underbara sällskap :)
Jag har smsat och ringt till mina vänner, mamma och till mina barn :)
Lax med gräddstuvad brysselkål har jag ätit idag, så gott så :)
Och nu ikväll har jag ätit god ost, pepparkakor, vindruvor o smaskig choklad :)
Samtidigt som jag kollar på BingoLotto osv på TV, så har jag även snurrat runt lite på nätet. 

Jag har ju börjat att fundera över hur fanders jag ska hitta något boende som passar mig och som jag kommer att trivas med - då jag blir äldre och kanske inte klarar mig själv (hemska tanke ...) 
Jag kollade på olika alternativ, som: komplementärt äldreboende, hälsosamt äldreboende, hälsoinriktat äldreboende osv - men vaddå .... bara sjukdomsbeskrivningar inom landstinget! - och där vill jag nog helst inte tillbringa min sista tid här i denna världen . . .
Då sökte jag på vegetariskt äldreboende - och vips hittade jag 92-åriga Ulla, som för bara något år tillbaka blev tvungen att flytta in på ett äldreboende.
Och - där dom då "tvingar" henne att äta kött - och inte den råkost som hon bara älskar?! Hur svårt kan DE' vara på en skala???!!! 
Vi skriver 2013 imorgon - och det här var från 2011, men ändå!
När vi läser om hälsoråd hit o dit - och så har vi inte kommit längre än så, fattar inget alls jag :/
Och - tänk vilken härlig kvinna - 92 år UNG, som varit vegetarian under massor av år - och som även jobbat inom landstinget själv ..... vilken enormt bra resurs hon måste ha varit där denna Ulla :)
Tänk - 92 år . . . :=)

Jag har även kollat vad som står om Mayakalenderns utgång - hur allt stämmer med beräkningarna . . .
Och - där verkar dom ha räknat fel på 75 år - beroende av en flytt som mayafolket gjorde för länge sedan.
Men - dom som föreläser om Mayafolkets kalender verkar vara oense om vad som gäller ...
Jag var in och sökte på Ola Pettersson och Mayakalendern - och fann då en ättling till dom ursprungliga mayaindianerna "Alejandro", som berättade historien på ett väldigt intressant sätt :)
Och - om det nu är felräknat på 75 år - så måste jag nog bli ännu mer hälsosam av mig, om jag ska få uppleva detta mirakel, hi hi :)
Men - jag känner att mycket förändras redan nu, så jag tror nog faktiskt på 2012 - 2013 iaf jag :)

Nu ska jag ta fram mitt egyptiska Osirisbräde - kort o bräde som spår min närmsta framtid på ett kraftfullt sätt - eller inte - men kul och intressant är det iaf :)

Må bäst nu ni alla fina - och ha en fin kväll - och ett magiskt nytt år 2013
:D

10 kommentarer:

  1. Jepp! Nu ska vi bli ännu mer hälsomedvetna och så träffas vi på ett hälsosamt äldreboende om sisådär 50 år eller...? *LER* Vid det laget kanske någon har lyckats starta ett sådant? :O Måste leta efter ett sånt där Osirisbräde du talar om fast jag har ingen aning om var jag kan hitta ett sådant. Inte i denna stad i alla fall :( men jag ska söka genom Internet! Ska också börja använda tarotleken mer från och med nu! Ja, se där :D Något positivt i tankarna redan nu - bara några timmar in på det nya året ;) Hoppas du får ett riktigt lyckosamt år 2013! Varm KRAM från oss alla här på Gränsen

    SvaraRadera
  2. Jamen, varför kan inte denna "nå'n" - vara du eller jag? Måste ju vara EN startar -
    banar väg :)
    Men vem blir ekonomisk sponsor :)?
    Efter att ha pratat med mamma ikväll - och även en personal, så inser jag mer o mer - att BEHOVET är jättestort!!!!
    Och javisst är Osiris ett intressant o roande sätt att nosa på framtiden osv, hoppas att du får tag på ett - ska försöka söka åt dig jag också :)
    Och ja - även Tarot är spännande och intressant - gillar :)
    Skickar även LYCKA o HÄLSA till dig tillsamans med en healande kramis nuuuu,
    :D

    SvaraRadera
  3. Tack min Vän! Om du vet var man kan få tag i ett Osiris bräde och till vilket pris så meddela mig, TACK! Genomsökningen på Internet gav inget direkt tips om var man kan köpa och inga priser heller :( Men om vi slår vår kloka huvuden ihop så får vi - ja, ett gemensamt huvudvärk *hihi*

    SvaraRadera
  4. Sms till dig min vän har anlänt nu :)
    Bara att söka på:
    osiris spåbräde (på sökmotorn, där du skriver hotmail osv)
    Lycka till och ha det bäst,
    Nu fick jag sms av dig, att du läst mitt :)
    finns säkert flera sidor, kolla vad som är seriöst ....
    :D

    SvaraRadera
  5. Jag vet hur man söker på internet men testade i "hemlandet" och det kan ju heta något helt annat här :/ Än så länge inga napp här, men har mejlat adressen jag hittade efter tips från dig så nu får jag se vad det skulle kosta att få hem det därifrån! Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag förstår hur du tänker.
      Hoppas att du/ vi löser detta :)
      Varm kram på dig från mig :)
      :D

      Radera
  6. God fortsättning på det nya året, önskar jag dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Basilica - och så jättekul att du kunde kommentera HÄR :)
      God fortsättning på dig också - för år 2013, ett magiskt år, där det kommer att hända mycket ... :)
      Värmande kram med ljus o kärlek, så du orkar vara ljusspridare där ikring dig :)
      :D

      Radera
  7. Tack för din kommentar i min blogg vännen! ja, jag ska verkligen följa med i flödet och du...du är mer än välkommen att beställa något till ev kommande barnbarn :-)
    Ha en bra fortsättning på det nya året. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag göra, så fina så :)
      Och du - visst är det för "jävligt" med hur våra äldre blir behandlade -
      eller rättare sagt INTE blir behandlade.
      utan stimulering, så att dom snabbare
      kommer tillbaka :(
      Alla ÄR INTE gamla o äldre!
      Mamma cyklade omkull - och hamnade där!
      Och - Alla vill inte bli gruppbehandlade o "klappade på huvet" ....
      Och - alla vill inte ha sockerlösning för trög mage -utan fibrer istället!!!
      Men varma kramen på dig - och
      LYCKA TILL kraamisen från mig :)
      :D

      Radera