Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 3 december 2012

Rimfrost är vackert . . .

. . . Men - inte på mitt vardagsrumsfönster :/
Och - kallt drar det också från fönstret :/
Pustar in kall luft - gör det . . .
Men - allt är mitt fel?!
Den icke serviceinriktade på "felanmälan" Sandvikenhus, 
gjorde nästan narr av mig och mitt bagatellartade problem :O
Han började undervisa mig i ventilationens funktion? ....
Han började med matematiska teorier - 
om att si o så mycket inluft - måste inneära minst lika mycket 
utluft eller hur det nu var :/

I morse, eller rättare sagt vid 10- tiden hade jag ca 
17 grader på fönsterbrädan!!!

När jag sitter i soffan måste jag ha varmt om nacken -
annars fryyyyyser jag :O

Och - inte var det såååå brått heller, 
många var sjuka, så dom som jobbade
hade mycket jobb???
(och så har dom väl fullt sjå med sina rök-fika- rök- lunsch- fika osv osv)
Jag sa som så:
Tjaaa, då behåller jag sjalen där i soffan och sveper om mig
och fortsätter frysa några da'r till,
går bra dä' :@ grrrrrr)

Jag har bott i gamla bolagshus i skogen
Jag har bott lite överallt jag,
men, jag har aldrig haft så dragiga fönster
någonstans där jag tidigare bott !!!
Jag fick rustat - och efter det så har det blivit dragigare 
och dragigare från detta fönster :/

Får nog ta hjälp av mina Ärkeänglar ordentligt igen jag, 
Michael är strong och kraftfull han :)
Kom och hjälp mig att få rätt där hos dom knepiga på "Felanmälan".
Kom och giv mig styrka!
Kom och ge mig mod!
Kom och ge mig sunda argument!
Kom och ge mig redskapet - där dom bara lyssnar 
och inte vänder allt till att det är mitt fel . . .
Snälla kom! :)

Ett annat alternativ är ju att deponera hyran hos
länsstyrelsen . . . hm . . .
kanske vore nå't att tänka på, hm . . . :/

En frusen kraam från mig i min kyliga vintriga Vik
:D


2 kommentarer:

  1. Vilka "smarta" personer dom har på bostadsbolaget??? :O När det drar från fönstrena så blir ju uppvärmningskostnaderna mycket högre än dom hade annars varit och vad jag vet ingår värmen i din hyra så det är bostadsbolaget som förlorar pengar. Ha en föreläsning till dom i ämnet nästa gång du ringer ;D Men visst är det besvärligt när det är dragiga fönster och man sitter i närheten. (Själv fixar jag ju draget själv med vädringsluckorna eftersom jag vill ha frisk luft hela tiden) Du har ingen möjlighet att möblera så att fönstret inte hamnar så det drar i nacken när du sitter i soffan? Men jag förstår att det inte är så enkelt att möblera rummet sa att det fungerar som man vill... Hoppas någon där på bostadsbolaget kommer på andra tankar snart så du slipper frysa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är dom "smarta", hi hi :)
      Bara dom inte är så "smarta" att dom dyker upp här kl 7-9 på morgonen!
      Då ligger jag endera o sussar eller så ligger jag på spikisarna :/
      Eller är i duschen, hm ...
      Då skrämmer jag väl slag på dom :)
      På natten har jag balkongdörren öppen, så jag får svalt o skönt, men i soffan vill jag inte fryyysa :/
      Och - jag HAR möblerat om så här, för att kunna jobba hemma osv, blev jättebra för övrigt - tycker alla :)
      Okej, föreläsning var det .... :)
      En frisk vintrig men värmande kram från mig till dig min vän o Grabbsen :)
      :D

      Radera