Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 22 december 2012

Kärlek o omtanke

Nu - ikväll -  sänder TV4 programmet "Svenska Hjältar" - där vi får se dom underbara MEDmänniskor, som peppar handikappade ungdomar, som vågar vittna mot den destruktiva undre världens brottslighet, informeration om främlingsfientliget, som helt osjälviskt klättrar på väggar för att rädda ett innebränt barn osv - och som räddar en ung härlig grabb från att vara i koma efter en bilkrasch, på ett icke sjukvårdande sätt, utan på ett hälsofrämjande och kärleksfullt och fullständigt kompetent sätt, precis i min smak, MERA SÅ'NT tack :) Vilken kämparanda - och vilken kärlek som kommer från henne - och vilken kärleksfull kontakt som finns mellan henne och grabben som hon räddade så mirakulöst :)

Undrar om denna helt underbara sjuksköterska från Värmland - mister sin legetimation nu, när hon inte jobbar enligt skolboken för Den Sjuka Vården, utan tänker själv med sunt förnuft :)??
För - där min lilla mamma är på sitt korttidsboende, får dom inte ens ge henne extra fibrer till frukost eller fibertabletter (som ska verka under natten) istället för "sockerlösning" för trög tarm - för då miste sköterskan legitimationen, - sa hon iaf :/
Men - dom får slarva med det stöd som ska vara på smalbenet på mamma, för stöd o stadga osv . . .
Det ligger o väntar där på hennes bord när hon är uppe och gåtränar, bara för att en klämma råkar vara borta??? :(
När jag påpekar detta, så blir personalen lite småstressade - och säger till mamma: "men DU vill ju inte ha den heller, så du kanske gömmer klämman, ska vi kolla i sängen? ha ha ???
och - min tröge bror, tycks inte heller fatta vad detta lilla stöd på benet betyder för lilla mamma, för om hon nu dessutom vrickar foten nu också, så kommer ju även hennes förvirring och minskade förmåga att minnas och förstå det som händer och ska ske kanske att förvärras . . .
Nä, fram för fler inom vården som hon från Värmland - 
då kanske t o m JAG börjar att lita liiite mer på vården vi erbjuds idag :)

Var inte rädd för att hjälpa och träda fram . . .
Var inte rädd för att lägga dig i . . .
Var inte rädd för att lyssna på din inre vägledare - 
och att följa den . . .

Var inte rädd för att följa ditt hjärta - för DÅ blir det rätt o riktigt - 
jag lovar dig :)

Ha nu det riktigt skönt, helt utan krav o stress
Häng på den nya kraftfulla tiden
Släng iväg det gamla som du inte har nå'n användning för

Kärleksfull omtanke på dig o er alla från mig i min 
lilla snötunga vita Vik :)
:D

2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att se att det finns hjältar som gör allt dom kan för att påverka situationen - oavsett vad det handlar om! Vilket svammel av personalen att skylla på din mor för att stödet inte kan användas. Det är faktiskt deras sak att se till att stödet är funktionsdugligt och att det används!!! Man kan inte lägga det ansvaret på en demenssjuk person. Det är bara undanflykter! Och jag tvivlar på att man mister legitimationen om man ger fibertabletter på kvällen :O Ska kolla upp det med mina "barn" som också jobbar med gamla och dementa personer! Och angående Julen: ingen stress här inte! En del matlagning blir det idag så jag slipper det mesta imorgon för DÅ ska jag bara slappa och njuta!!! Hoppas grabbarna också ser Julaftonen på samma sätt :O Fast jag tvivlar :/ Men nu önskar jag dig en skön väntan på Jultomten! KRAM från oss alla på Grämsen (där det är bara ca -20 grader idag)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fler hjältar här i vår egoistiska och styrda värld, eller hur :)
      Och - fler som tänker sunt och med eget förstånd o huvud.
      Inte jobba enligt nå'n som tänker o bestämmer - bättre tänka själv.
      Tänk vilken värld vi skulle få då :)
      Tänk hur BRA vi alla skulle må då :)
      Jag har inte ens lagat mat idag, bara ätit resterna av det min son bjöd mig på igår, bra va' :)
      Nu lät jag munter, men visst är det tufft - MEN ... Skål nu mä' glögg :)
      Kramis från mig i Viken, ca 5 gr minus,
      :D

      Radera