Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 28 juni 2012

Den försvunna vegetarianen

Nu fick jag nå't att tänka på, hm . . . :)

Jag har alltid älskat den gröna maten - och  hela tiden sett mig som vegetarian - iaf sedan mitten av 90-talet . . .
Men - nu var jag inne på Emmas fina blogg: Livskrafter . . . 
Och där fick jag mig en tankeställare, hm . . . 
Hon skrev om Hermans härliga restaurang i Stockholm - på fina Fjällgatan - 
och skrev att man inte behöver vara vegetarian för att älska det stället och maten :)
Jag tänkte skriva: Jag är ju veg. och håller med - att vi absolut kommer att njuta av ett besök på den restaurangen - även om vi är "köttätare" annars.
Och - det var då jag tänkte till .... Vegetarian!? jag insåg faktiskt att jag inte längre var veg :/ Men när jag var på "Hermans" då var jag vegetarian.
Numera äter jag ju fisk - älskar fisk :) 
Men äter inte rött kött - ibland kyckling, men mest för att folk ska kunna bjuda mig på mat :/ 
Varför kan vi inte bjuda varandra på fisk???  :/
Okej kyckling är gott - men jag lagar det aldrig till mig själv, när bara jag ska äta . . . 

Sååå - jag måste nog erkänna - att jag inte är helt vegetarian numera, men min nyfunna hälsa är jag väldigt rädd om :)
Njuter av allt från jordgubbar, mörk choklad, melon, så nog äter jag gott alltid :) 
Jag minns så väl den första räkan jag åt i början av 2000talet - den gick trögt den, fniss - men nu njuter jag även av räkor och fisk, mmmm :)
Det var då som jag inte var vegetarian längre . . .
En vegetarian mindre här i världen - men jag har fortsatt att tänka hälsosamt.
Ett minne - som jag nästan glömt bort, hm :/
Tack Emma för påminnelsen :)


Tack även till er alla som läser -  ni underbara :)


Och hur var det nu, är jag inte vegetarian längre - eller?
Nä, det är jag inte - men jag mår toppen ändå, 
bättre än jag gjort på många år 
Och - det beror ju på mina gröna smoothisar & raw food, 
som ju är stommen i min kost :)


Kram på er
:D


4 kommentarer:

  1. Nog tycker jag att man kan bjuda på fisk. Jag bjuder i alla fall ofta på fiskrätter när jag har barn med familjer på besök. Dom gillar det, men lagar tydligen sällan fisk själva? Nog tillagar jag även kyckling, även bara för mig själv, men då gör jag en större mängd åt gången som jag fryser in i små portioner och tinar + värmer upp senare. Huvudsaken är ju att man mår bra - inte vad man kallar sig - eller hur? ;-) Jag ska iväg mot tandläkare om någon timme... Önskar dig en riktigt fin dag och veckoslut! KRAM från en molnig gränstrakt

    SvaraRadera
    Svar
    1. . . . tycker jag också, fisk är gott :)
      Idag har jag ätit matjesill o inlagd sill på sesamkrispbröd med god tjock yoghurtklick påp - och makrill i tomatsås och naturligtvis en rejäl kanna grön smoothie - förutom min smarriga omelett i morse innan jag hjälpte en kund att må bättre :) just nu - en njutningsfull bit mörk choklad med havssalt :)
      Javisst - Alltid bra att laga stor sats o frysa in - för att ha flera gånger :)
      Ja, jag mår bra - lever som jag "lär ut" - och det tänker jag fortsätta med :)
      Jag basunerar inte ut grön smoothie, för att se'n bälja i mig en vinare istället, nä nä, inte jag inte :)
      En vinare hör till undantagen - och alltid i supertrevligt sällskap - och alltid när jag själv väljer det :)
      Mina väninnor vet o känner mig - och vet att jag kan vara med utan att dricka så mycket . . . "Är pratig o skrattig ändå, behöver inte vara mer berusande":)
      Vin hit o vin dit - hur kom jag in på det spåret? :/
      Kramis från mig från Viken, som för ett tag se'n började att bli molnigt,
      Ge inte upp - du fixar allt, visst :)
      :D

      Radera
  2. Ja, ibland blir det så att man pratar om en sak och efter en stund har man hamnat i något helt annat *hihi* Jag tillhör också dom som kan vara "lite knäppa" i även helt nyktert tillstånd, men visst händer det någon gång att jag nyttjar även något alkoholhaltigt. Men det är inget måste för att kunna roa mig! Gröna smoothies har jag inte testat ännu men det händer väl det också inom kort. Lite i taget för att lära en "gammal hund att sitta". Det går men tar lite längre tid än om man hade börjat tidigare *ler* ha en jätteskön helg! P.S. Vi fick sol och värme igår, men nu har den farit iväg till något annat ställe. Men man ska ju kunna dela med sig - eller hur? ;-) KRAM från mig & grabbarna

    SvaraRadera
  3. Jag halkade nog in på "vinbanan" pga att jag ville förklara att mitt hälsotänk är seriöst - tror jag iaf, hm :/
    Det är ju inte straffbart att va' "knäpp", eller hur :) Bättre att va' glad utan alkohol än med, tycker då jag iaf :)
    En jätteskön sönda' på dig o grasen oxå och förhoppningsvis med lite värme o sol :)
    Kraamis från mig till dig o busisarna,
    :D

    SvaraRadera