Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 2 juli 2012

UR 1800-talet :)

. . . Å jag har njutit av god gräddglass faktiskt idag - 
med chokladkross i - så gott :)
Jag har även varit på en Second Hand idag - och fyndat 2 par fräcka skor - knappt en hundring tillsammans - och en grå tunika - 30 kr - jättenöjd :)
Men innan fyndinköpen var jag hos en urmakare - och då pratar jag verkligen om en UR-makare, jag blev förflyttad massor av år tillbaka i tiden :)
Antika väggklockor i trä - med så'na där pendyler (eller vad dom kallas för) som tickar så högt så iaf jag inte kan sova ... och - UR-makaren själv,
han var som hämtad från 1800-talet, fniss :)
Långsamma rörelser - tittade bara på sina klockor - och koncentrerade sig på sina UR-verk, skäggstubben vickade lite när han funderade över något problem, hi hi :)
Kunden som var före mig - var en ung tjej, med nitar o svarta kläder, tatuerad osv - omaka eller? :)
Och så var det min tur - jag skulle ha ett litet litet batteri till min armbandsklocka - 70 kr tack :)
Det var ganska så intressant faktiskt - var som om tiden hade stått stilla där . . . 
Se'n när jag kom ut till bruset igen - där utanför dörren - tänkte jag på lugnet där inne - och log lite inombords :)
På Turistbyrån la jag undan ett Sommarkort, som jag ska resa med till Västmanland om i mitten av denna månad . . . 350 kr fram o åter :)
Hälsade på en väninna som jobbar än nå'n vecka innan hon har semester - och hon blev så glad över att jag kom så - har alltid tid med mig - säger hon - Är nog ömsesidigt det, känns det om :)
En promenad hem - och nästan hemma - stannade en välbekant bil på motsatta sidan - min fd kollega - massor av trafik, men jag trixade mig över vägen o fram - blev skjutsad så gott som hem - skönt :)


Grattis till er alla som har semester nu - eller ni som snart har - eller kanske redan har haft . . .
Passa på att stanna till i bruset - lyssna på tystnaden - bara var här och nu - bara känn in,
då är ni där ni mår bäst - för är ni i tanken i dåtiden - eller i framtiden - då missar ni NUET :/


:D

4 kommentarer:

  1. Många tror att dom inte kan sova om en klocka tickar högt i närheten, men tro mig - det är precis tvärtom! Man vänjer sig snabbt vid en tickande klocka och det ljudet är väldigt skönt att somna till - och sova gott hela natten *ler* Vad härligt att du kunde göra fina fynd i second hand butiken igen och att du fick skjuts också :D Idag lyser solen och jag ska nog ta en "sväng" på balkongen med snabeldraken ;-)

    SvaraRadera
  2. Men - nej det går inte alls dä, tyvärr ....
    Fungerar inte alls för mig ....
    Då ligger jag sömnlös hela natten :(
    Problem när jag är borta och inte märker den förgrömmade klockan innan vi ligger alla - och jag inte kan / vill störa värdparet - om jag nu inte får ner klockan - eller får tyst på den :/
    Japp - återigen nya fynd, verkligen fina :)
    Solen har värmt oss här i Viken också, är bara så skönt :) Sommar NU? :)
    Snabeldraken ska jag köra med imorgon på balkongen, då jag är "ledig" till kl 4.
    Behövs på min nya gröna matta :)
    Sommarkram o ha de bäst,
    :D

    SvaraRadera
  3. Fast borta är du ju inte så länge att du skulle hinna v ä n j a dig vid ljudet ;-) Alla vanor tar lite tid att få in! Nåja, strunt samma! Blev inget jobb med balkongen igår för mig heller utan jag jobbade mer med sovrummet. Idag blir det en tripp till stan och sen får jag se vad orken tillåter. Hoppas du får en fin ledig del av dagen! KRAM

    SvaraRadera
  4. Fniss - nu spårade vi Uuur igen :/
    Men va' gör fäl dä' :)
    Men - jag hade faktiskt en så'n däringa "äffla klocka (URvÄrk) hemma i mitt barndomshem -
    I vardagsrummet vägg i vägg med mitt flickrum, men jösses amalia vad den störde mig :/ :O
    Jag ÄR bara allergisk mot så'na URvÄrk, basta!
    Hoppas att trippen till stan var fin - och att du bara njuter på din balkong - trots osnabeljagat :)
    En riktigt värmande solig ha det bäst kraamis
    :D

    SvaraRadera