Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 15 juli 2012

Varför döda fåglar?

Ja, varför ligger det så många döda fåglar här ikring - nästan överallt???
Inte bara små fåglar, som kanske lätt kan krocka med nå't, eller så :/
utan även större - som måsar också :/
Dom ligger kvar - länge . . . 
Och blir söndertuggade lite varstans, bläää :/
Även runt Arenans område ligger dom kvar . . .
Där finns ju vaktmästare osv - 
Varför låter dom fåglarna bara ligga där?
Varför "städas dom inte bort?
Kan det bero på det generösa regnandet?
Och varför får dom ligga kvar där?
Döda? :/
Och - varför dör dom?
Jag bara undrar . . .

2 kommentarer:

  1. Svårt att veta :/ Har ingen aning faktiskt. Är det fler döda fåglar än normalt i år? Vissa individer dör ju alltid men varför fler ligger kvar är kanske en summa av olika saker? Finns inga rovdjur som går hungriga på området? Det är ju annars det naturligaste sättet att bli av med döda djur av olika slag. Många tänker inte på att när man ser till att vissa djur försvinner från områden så finns det inte heller någon som "städar" upp kadavren :/ Råttor förgiftar man ofta för att dom inte ska föröka sig okontrollerat, men samtidigt kanske man blir av med för många för dom är ju "asätare" av naturen ;O Har ingen aning om ifall döda fåglars bortforslande är något som ingår i en vaktmästares arbetsuppgifter. Man kan kolla med kommunen vem som har ansvar för sånt. Hoppas du har en riktig sommar nu! KRAM från oss på Gränsen

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har tänkt på det där med rovdjuren, om vi utrotar dom från vårt "moderna" samhälle :/
    Dom behövs ju faktiskt - men ingen av oss vill ju se när dom utför sina "goda gärningar" i livets cykel av födelse o död osv, hm :/
    Och vaktmästarna är ju "kommunalare" - och kan kanske bara utföra order och konkreta uppgifter ha ha - nä, tar tillbaka - dom jobbar bra, inte va' elak nu :)
    Önskar även dig fortsatta sköna sommardagar, precis som vi har nu :)
    Sommarkraam från mig i somriga Viken,
    :D

    SvaraRadera