Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 10 juni 2012

Din kärleksfulla kropp är ditt tempel

För att vara i toppform  får vi tänka om . . . 


Det har funnits en tid då vi alla åt en naturlig och hälsosam mat :)
Idag måste vi - leta oss fram - bland skräpmat och förberedda 
fabrikstillverkad icke mat - för att hitta enkel o hälsosam, livsgivande mat :/ 


Enligt mig - och vad jag känner - är jag friskare och mår bättre nu - 
just för den enklare maten jag äter :)
Om din kropp får födoämnen som växer - 
så  kommer du också att växa :)


En växande affirmation i hälsan och friskhetens tecken:
Jag vårdar min kropp med kärlek :)
Jag äter hälsosam, god och livsgivande mat :)
Jag dricker hälsosamt vatten och hälsosamma drycker :)
(Det är viktigt att du pratar som om du redan gör det, annars tror inte hjärnan att du menar allvar . . .)


Då svarar min kropp med att vara i toppform - hela tiden :)
Och du - det är inte trist heller :)
Jag har aldrig haft så mycket kraft tidigare att göra roliga saker :)


Hälsa i toppform, för annars - får vi trist och kämpigt . . .


:D

2 kommentarer:

  1. Hoppsan! Detta inlägg har jag missat totalt :O Har för mig att jag kikade in igår, men vem vet, som "gammal & glömsk" kanske jag bara trodde att jag gjort det :@ Trist att jag inte kan få tag i "ditt" hälsosamma vatten, men får försöka så gott det går ändå! Och jag LÄNGTAR till en tid då jag orkar (igen) göra en massa saker som jag inte orkar i dagsläget! Tackar för dina tips för välmående! KRAM från oss på Gränsen

    SvaraRadera
  2. Hi hi :)
    ja så är det, ibland vet vi inte vad vi gjort eller gör :)
    Men - åldern, hm - åldern är ju bara nå't på ett papper ju :) Kan påverkas o ändras ju :)
    Andaaas rätt i magen så händer det magiska saker :) Biologisk ålder o fysisk ålder är två skilda begrepp - och tur är väl det :)
    Jag ska sätta mig ner och skriva ner några tips o recept - mot slutet av veckan, kanske, då det är liiite lugnare :)
    Jag har en busvovvsa som ska sova här - och tidiga kunder på förmidda'n - inte så kul :/
    Mycket dammsugning då, som du förstår :/
    Och - ett stängt vardagsrum/ salong också.
    Vovvsan o jag får vara i sovrum, hall o kök en stund :/ Och - imorgon är det sista handen på städning och så mattorna - på (mattor av o mattor på, puust)
    Skickar massor av näringsrik kraftfull energi till dig, som jag fick när jag var ute o gjorde Qi Gong bakom en dunge i solen, så skönt :)
    Stärkande kraamis på dig o grabbsen
    från mig o vovvsan i soliga Viken,
    :D

    SvaraRadera