Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 16 april 2012

Vilken dag :)

Ja jösses vilken dag jag har haft :)
Vad jag har hunnit med en hel del faktiskt - både gott o kämpigt :)
Men det kämpiga avverkade jag först - se'n hoppade jag på det roliga, bra eller hur :)


Dagen började att jag var fastande för provtagning på min Hälsocentral -
klarade även denna aspartamfria natt ganska så bra, går faktiskt bättre och bättre :)


Jag tog med mig små smaskiga cocktailtomater och en så god grön smoothie,
(ruccola, frusen mango o björnbär, banan, kiwi, tranbärsjuice o mitt joniserade basiska vatten, Trocomare örtsalt o ingefära) . . . för att äta efteråt :)


En promenad alltså på fastande mage på ca 25 minuter :/
Försökte förklara för sköterskan o eleven där vad som händer med oss när vi äter aspartamrika halstabletter osv iaf på natten (med "fastande hjärna) - men dom såg ut som fågelholkar i ansiktet - begrep ingenting dom - inget intresse alls? :/


Hem och stekte några ekologiska ägg med god riven Ockelbo-ost o tomater i, 
att ha på smaskig fullkornsmacka - och en god broccoli/blomkåls o potatissoppa, som jag gjorde igår redan :) naturligtvis hemlagad - 
av mig - godast så :)


Upptäckte att det fanns en tid i tvättstugan, tackade för det :)
Hällde upp mitt basiska ca 11,5 % vatten (som jag ju tvättar med) - 
och det sura 2,5 %  vattnet, (som är mitt sköljmedel tillsammans med god eterisk olja) 


Rafsade ihop tvätten - ner i tvättstugan - in i maskinerna med tvätten . . .
Medan dom snurrade runt, besökte jag min förra kollega - på hennes salong,
pratade bort en stund :)
Tillbaka till tvättstugan . . .  Torktumlaren på . . . 
upp till mig på tredje våningen med den färdiga tvätten :)


Dags för promenad nr 2 . . . 
men nu med mat i maggen :)
Ner till Centrum, behövde köpa skosnören, för mitt ena höll på att gå av - katastrof ju . . . ! :/
På just dom skorna som jag trivs att gå långt med också, typiskt . . .
Men på vägen till skoaffären hamnade jag på Second Hand affären Ånyo, som är en kommunal arbetsplats, där jag hittade liite fynd som: 
en härligt knallröd myskofta: 40 kr
en lika härlig virkad svart poncho: 40 kr
två små söta lila anteckningsböcker för 5 kr st


Fast - det var ett litet vitt köksbord och en liten väggfast hylla för mina böcker jag var på jakt efter :)
Mitt köksbord är för stort - och mitt kök är för litet - 
så därför ska det bytas ut :)


Jag hann precis hem till Glamour . . . satt i nya varma myskoftan och pustade ut :)
Kläderna hängde jag på galjar efter Glamour . . . 


Ja - så idag har jag gått två långa promenader - och fått massor av vårlig kylig luft :)


Nu ska jag fixa salongsdelen, så att allt är klart och välkomnande till min kund i morgon förmiddag :)


Ha det bäst ni alla fina underbara - 
allt bäst till er med värmande kramen 
:D

4 kommentarer:

  1. Vad jag saknar mina tidiga morgonpromenader med hund när jag läser om din morgonpromenad. Jag tog ju alltid första promenaden med hunden på fastande mage och åt frukost efteråt :D Nä, inte alla som har fått upp ögonen angående sötningsmedlen :( Man talar nog inte tillräckligt mycket om det? ha en riktigt skön dag! KRAM från Gränsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du fina vännen på Gränsen :)
      Visst förstår jag att du saknar DOM promenaderna - med vovvsarna . . .
      men min promenad var ju ofrivillig, men som jag klarade över förväntan faktiskt, så skönt :)
      Så gör jag med Fly också, spikmattan efter promenaden och se'n frukost :)
      Och nä' - ingen förståelse där inte för vad som gynnar hälsan osv :(
      Värst för dom själva - jag klarar mig och vet vad som gynnar mig bäst :)
      Hälsokramen med allt bäst från mig
      :D

      Radera
  2. Oj vad dina maträtter låter goa!
    ... och inte nån idé att tala om "alternativa" kurer etc med läkare. Mitt 10-åriga barnbarn berättade för läkaren att hans luftvägsbesvär blivit mycket bättre sen han började med nässköljning - såg hon ut som en fågelholk och ignorerade honom totalt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjäälp! höll på att radera istället för att svara :/
      Soppa är alltid gott o värmande :)
      Liksom ägg i alla olika former :)
      och mina gröna smoothisar är bara gudomligt goda och energigivande :)
      Krydda och fantisera, går aldrig att misslyckas :)
      Men va' synd om den lilla pojken, som stolt berättade - o inte fick nå't gensvar av Den Sjuka Vården! :/
      Hoppas att han fick gensvar av dig eller nå'n annan efteråt :)
      Om man ska anställas DÄR, kanske det är en fördel om man är en "Fågelholk" :)
      Hälsokramen o allt bäst med varm kram
      :D

      Radera