Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 26 april 2012

Lugn & Nässelpulver :)

Jag har tagit det väääldigt lugnt under en vecka nu - 
inte jobbat på hela tiden :/
I och för sig har jag ju delat ut visitkort till "intresserade" personer, när jag ändå varit ute :)
Marknadsföringen är viktigt i ett företags göromål, 
eller hur :)
Och - jag anser att mina visitkort som delas ut direkt är bra mycket effektivare än annonsering :)


I morgon ska jag jobba, känns skönt o bra att vara på "banan" igen :)
Önskar er ett skönt veckoslut ni alla fina :) 
för nu ska jag ut.
Och i morgon kväll  o natt kommer det en busvovvsa hit :)


Jag hittade faktiskt ekologiskt nässelpulver på min hälsokostbutik igår :)
Den var från BioFood - och på 250 gram - känns helt okej :)
Det är svårt för mig att hitta ett bra "nässelställe", antingen för nära väg eller för nära Sandvik :/
Men - när jag hittar ett bra ställe, är ju det bra - men just nu är jag helt nöjd med min ekologiska burk :)
I första hand så hamnar nässlorna i mina smoothisar förstås, soppor gör jag på annat - utnyttjar nässlans näring i rå form, då den är som bäst :)
Jag går redan och kikar på dom näringrika och smaskiga granskotten - 
men dom har inte riktigt "kikat ut" än . . . :)
Hos er i södra landet har dom väl redan kommit :)


Ett tips från mig nu i vårens början - är att tänka grönt med mycket rawfood och fräscha råvaror :)
Då får ni i er det ni behöver, som: enzymer, antioxidanter, vitaminer o mineraler osv - och då mår ni så mycket bättre och orkar så mycket mer :)


Hälsokraamisar från mig, som nu faktiskt är på G igen, liiite hosta kvar bara,
:D

4 kommentarer:

  1. Underbart att du är på benen igen!
    Just nu regnar det här, men jag tänkte nog gå o plocka nässlor så snart det torkat upp.
    Jag har bara använt till soppa förut, men vill nog gärna använda dem i Grönadrinkar också. Har du tips på hur jag torka dem bäst! Hur gör du med granskotten? jag är nyfiken....
    En stor hälsokram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för den hälsningen, värmer gott :)
      Regnar här också - som "omväxling" :/
      Du kan nog torka nässlorna i snören hängande upp o ner - skulle jag tro, eller torka försiktigt i ugnen.
      har faktiskt aldrig torkat, måste jag erkänna :/
      Men du som har färska - måste ju även kunna använda dom färska - eller???
      Nässelsoppa är ju bara så gott, men i smoothisarna är ju all näring kvar :)
      Du som har tillgång kan njuta av både ock - jag har inte så jag :)
      Hälsokraamis på dig också du fina,
      :D

      Radera
  2. BRA! Ibland behöver man ta det lugnt :D (ska jag säga *ler*) Och nässelpulver låter ju perfekt att blanda in i smoothisar och kanske även soppor. Hoppas du är snart helt frisk! Önskar dig en riktigt skön lördag och veckoslut även för övrigt! KRAM från Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra, fniss -
      att DU får säga så till mig ha ha :)
      ja - håller mä "ska komma från DIG" :)
      Nässla är supernyttig, superfood, känner krafterna o näringen strömma in :)
      2 tsk i mina smoothisar, så bra :)
      Nässla ibland - och mörk choklad ibland, variation du vet :)
      Skönt veckoslut på dig mä Nuuu, från mig o Fly i soliga Viken,
      :D

      Radera