Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 23 april 2012

Kurragömma med Visa :/

Tidigt upp . . . 
Tidigt iväg . . .
En flaska grön smoothie och cocktailtomater med :) 
2 tidiga bussar (som kom i tid, Tusen Tack Swebus) 
för att komma till farbror doktorn i Gävle till kl 11 . . .
Allt gick bättre än förväntat - jag var sååå förvånad :)
T o m farbror doktorn var i tid . . . :)
Och värdena - jo, han såg att jag gått ner i vikt osv - 
märkte även att jag var förkyld . . .
Blodtrycket var perfekt - kändes bra, efter allt strul hos 
hjärtläkaren förra året :)
Ett annat värde var liite för lågt - så, bara att höja dosen - bums :/
Hemresa med strul:
Se'n - var det slut på mitt flyt - för en stund iaf :/
Helt plötsligt var mitt Visakort borta - på bussen också av alla ställen!
Hittade det ingenstans - inte i plånboken iaf . . .
Panik! Ringde Lasarettets kassa - men där hade dom inte sett något kort :/
Ringde Banken - spärrade kortet - snabbt och bestämt!!!
Ville inte riskera att kortet blivit tappat där vid kassan eller vid bussen, 
för att se'n bli använt av nå'n obehörig människa . . . 
Bussen blev förresten "gratis" genom allt "krångel" :)
Men - se'n kom änglarna till hjälp igen - helt plötsligt -  
Visakortet i plånboken igen! :)


Jag blev bara sååå glaaaad :) 
trots att jag precis spärrat kortet :/ 
Men - vad skulle jag gjort - det går ju inte så lätt att vända ut o in på en väska där inte . . . 
Så - jag tog mina sista krafter - gick från bussen till banken, 
där jag beställde ett nytt och tog ut lite kontanter . . . 
Buss hem - glass - viiila - helt sluuut :/ 


Det här är bara för mycket när det är förkylt o hostigt, 
eller . . .
:D

4 kommentarer:

  1. Skönt att det gick ganska bra i det stora hela i alla fall och att Visa kortet var i tryggt förvar i handväskan :D Råkade själv en gång att stoppa kortet i fel fack (plånbok med många fack) och höll på att få panik innan jag hittade igen det :O Stressen tar musten ur en så det var helt rätt av dig att ta det lugnt med lite glass som tröst! KRAM från en regnig Gränstrakt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, började ju med flyt, men se'n blev det lite småjobbigt kanske :/
      Nå'n "ängel" måste ha stoppat ner kortet igen i plånboken, för annars var jag nog helt tokblind :)
      Och - glassen gjorde gott den :)
      Just nu sol, men det har regnat lite idag också (aprilväder) :)
      Kraamis från mig i soliga Viken,
      :D

      Radera
  2. Åh...jag kan känna din panik när kortet inte går att hitta. Har själv varit i den situationen, spärrat och se´n hittat obrukbart kort ungefär där jag letade först :-) Ha nu en skön och lugn kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaadu Anna, Panik - var bara "förnamnet" det på hur jag kände - var ju hostig o snuffig också dessutom :/
      Skönt att inte vara ensam iaf, då är vi 2 iaf - några fler som ansluter sig? :)
      Tack - och en skön kväll o vårvecka på dig också från mig i soliga Viken,
      :D

      Radera