Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 21 april 2012

Glassen snart slut :)

Nu känner jag och min hals "oss" lite bättre - 
mindre rossliga :)
Och det känns bara så skönt - är ju inte van att vara sjuk o krasslig numera :/
Det var så häftigt - jag satt i soffan  - lutade mig mot spikkudden - lyssnade på bra musik - 
och helt plötsligt bara kändes det som en propp ploppade loss från bröstet :)
Jag kände bums att jag blev svalare  och att halsen öppnades upp :)
Men det vore väl sjutton också - efter nästan en burk med vanlijglass (som min käre son köpte igår) nästan är slut nu - ska försöka att spara liiite till ikväll, så kanske jag klarar mig se'n :)
Jag har levt på min omelett, en kanna grön smoothie om da'n - glassen och lite gott te med kokosolja i under ett par dagar nu - har nog inte behövt så mycket mer :) 
Jo, just ja . . . liiite mörk och god choklad också - men jag har inte velat ha någon mer mat.


I nya Hälsatidningen finns en spännande artikel om Breathwork, som jag skrivit av - att ta fram vid tillfälle. 
Verkar vara riktigt bra faktiskt - och ska hjälpa vid migrän & annan värk :)
Lämna mejladress så mejlar jag er den :)


Önskar er alla fina en skön fortsättning på helgen - känns redan som söndag för mig, men det är ju faktiskt lördagkväll fortfarande - med Martin Stenmark som en värmande ängel för speciella och omtänksamma personer, som verkligen behöver omtanke själva också :)


Varma lördagskramen från mig till er alla
:D

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att du känner dig bättre nu! Jag hade ju också, efter flera års uppehåll, en riktig förkylning här för ett tag sedan och den varade i ca 2 veckor innan den var helt borta. Din kost låter ju bra ;-) Glass & choklad mellan smoothies och te *ler* Ja, ibland måste man skämma bort sig lite. :D Hoppas du är snart helt frisk! En varm KRAM från oss på Gränsen!

    SvaraRadera
  2. Mmmm, jo, bättre är jag :)
    Men - inte helt okej än :/
    Får fortsätta med "dieten" idag också :)
    Visst låter den smarrig :)
    Verkar va' effektiv också :)
    Minskat ca 2 kg också :)
    (trots choklad o glass, el tack vare kanske)
    Så skönt att DU är helt frisk nu iaf :)
    Tillfrisknande o värmande kramen från mig
    :D

    SvaraRadera
  3. Fortsätt krya på dig på ditt alldeles "egna och effektiva" sätt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, varför välja dom tråkiga sätten, när det finns trevliga sätt :)
      Och när dom trevliga sätten även är effektiva, så då är det bara att köra :)
      Värmande o "hålla sig frisk" kraamen
      från mig i gråa o kyliga
      :D

      Radera