Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 6 december 2011

Hjääälp !!!

Jag känner mig helt tom nu . . .
Igår åkte jag in till min dotter tillsammans med mitt ex o barnen pappa . . . 
Min dotter fyllde år - och den här gången föll det sig så att jag blev hämtad av honom för vidare transport till henne o pojkvännen . . .
Jag som inte ens har varit med över huvud taget på rätta dagen när barnen fyller - på jag minns inte när . . .
Nåja, kvällen blev både bra - och - just det jobbig . . .
Sitsen o relationen är ju inte som den ska va' - efter skilsmässan för massor av år se'n . . . 
Då jag helt plötsligt inte hade nå't - ingen familj, inga barn - ingen - ting . . .
Sååå - detta var under väldans hög anspänning som ni kanske kan förstå . . . 
Men - jag - överlevde ju gårdagen - känner mig stärkt också av den :)


Och så har vi dagen idag då . . . 
Idag var det buss till dottern i Gävle för vidare transport med henne till mamma/ mormor i Hälsingland.
Vi kom iväg med blommor, färdiglagad mat (som jag fixat igår redan) och lite gott till fikat :)
Nu var jag alltså på väg med min dotter, som på sitt "styrande" sätt försökte ha kommando o kontroll - 
till min mamma - som även hon behandlar mig på samma sätt - och dessutom håller på att bli dement :/
Vi kom fram - vi åt den goda maten - vi fikade - vi pratade om dåtid och minnen :)


Hemfärd - dödstrött av all anspänning - känslorna vibrerade i vår närvaro hela tiden . . . 
Mycket trafik i halka o mörker o bländande billysen osv . . . 
Så nu bara sitter jag här hemma . . . 
Bara sååå trött . . . 
Kollar på Sommarpratarna på TV . . .
Ska snart gå till sängs faktiskt, för att vara balanserad och hel i morgon när jobbet kallar . . . 


Nästa gång ska jag berätta om ett väldigt kraftfullt litet/stort hjälpmedel för att få i oss syre - en liten "syrenapp" :)


Väl mött och ha det bäst ni härliga
:D

4 kommentarer:

  1. Det där känner jag igen ;-) Både det bra och det dåliga med att umgås med släktingar. Speciellt när vissa försöker tvinga sina egna åsikter på en och försöker bestämma över en :/ Men du är stark idag och klarar av detta! Visst, ett tag behöver man samla krafter efter en sådan pärs men sen går man vidare - ännu starkare! Önskar dig alla Änglars hjälp med återhämtningen och att du mår allra bäst nu efteråt! Vi har bestämt att jag följer med barnen till Luleå/Piteå direkt från begravningen och så går vi ut och äter tillsamans därborta under veckoslutet. Sen återvänder jag hem någon av dagarna i början av julveckan - för återhämtning av krafterna! det lär behövas efter allt! men som sagt: jag önskar dig hjälp av änglarna och att du kommer att må allra bäst snart igen! En stor KRAM från Vännen på Gränsen

    SvaraRadera
  2. Åh jag förstår att du är helt tömd, men också nöjd, hopppas o tror att du samlar krafter snart igen.
    En stor kram från mig ...
    och du det där med att rösta på "bästablogg" är inte det minsta viktigt. Jag röstar på DEJ!

    SvaraRadera
  3. Tack du vännen från Gränsen, som skriver så kraftfulla o värmande ord :)
    Trots att du själv har så jobbigt just nu dessutom . . . :)
    Änglakraft på dig mä nu i din svåra stund :)
    :D

    SvaraRadera
  4. Tack du Moster Ma :)
    Jo, jag kommer alltid igen, ger mig aldrig :)
    Och du - tack för rösten på mig, fniss :)
    Värmande änglakram på dig från mig
    :D

    SvaraRadera