Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 11 december 2011

Billig eller dyr hälsokost

Tänk att vi "bara" tänker på kostnaden - även när vi ska vara "hälsosamma"  . . .
Vi åker till billiga affärer och köper fettoljekapslar, B-vitaminer, Linfröolja från Konsum o ÖB osv osv.
Klart att vi sparar pengar, men vad får vi då?
Får vi nå'n kvalitet då för pengarna?
Får vi det resultat vi vill uppnå av produkten?
Men det kanske inte spelar nå'n roll, för "vi har ju handlat billigt o sparat pengar" - queeeee????
Då anser jag att vi lika bra kan låta bli att köpa nå't alls . . .
Och då har vi sparat ännu mer pengar :)
För det du får när du snålar är . . . Raffinerade produkter med konstgjorda ämnen osv, som inte håller måttet och kan mäta sig med originalprodukterna av kvalitet :)


Just nu var jag inne på nätet och kollade på kommentarer om cocosfett.
Tänk att folk hellre går in på "Konsum" och köper det raffinerade i "silverpaketet" för under 20 kr -
och tror att det ska vara lika verksamt som det icke raffinerade, ekologiska o naturliga från hälsokost :)
Jag tänkte skriva en kommentar, men då var jag tvungen att greja lösenord osv - och det hade jag inte lust med just nu - kanske en annan gång :)


Jag använder kvalitet och originalprodukter - annars får det vara för mig . . .
Och tillsatser och kemikalier osv som tillsatta vitaminer kan vi inte tillgodogöra oss.
Dom ställer bara till med trassel och tjorvar till det för oss istället - så hur tänks det - egentligen?


Vill du satsa på hälsa och att må bäst så behöver du heller inte ta så stora doser för att få resultat.
Uteslut margariner och andra konstgjorda produkter!
Använd riktiga produkter, som är så nära ursprunget som möjligt, tjänar både du och miljön på :)
Uteslut lightprodukter - lurar kroppen och gör oss mer hungriga - ger stor viktökning igen!


Jag använder riktigt kallpressad cokosfett/olja varje dag . . . i mitt te . . . över min omelett osv . . .
Och det gör mig så gott . . .  jag skulle aldrig drömma om att köpa det billigare på "Konsum" . . .
Jag köpte faktiskt cocosrutor - bakade från skolförsäljning nu till jul - helt ekologiska -
bakade på dinkelmjöl och hälsokostens cocosfett/olja - alla tyckte dom var supergoda - och det var dom - mummmms :)
Det finns jättegoda chokladbollar gjorda på nyttigt ekologiskt cocosfett, bara att leta och prova :)


Men valet är ju ditt . . . är ju ditt liv och din hälsa . . . jag kan bara ge råd och tips :)


Jag har inte mycket pengar att röra mig med, men jag väljer hälsan framför allt . . .
Du som är frisk har många många önskningar -
Men, den sjuke . . . har bara ... en . . .


Och vill du ha tips hur du stärker dig och din andning - se inlägget om Relaxatorn precis innan :)


Ha det bäst och var rädda om er där ute i halkan
:D

2 kommentarer:

  1. Det där håller jag med dig om fullt ut! Hellre låta bli att köpa alls om man inte hittar bra varor utan för många onödiga ingredienser. Tyvärr har jag svårt att hitta riktigt bra varor eftersom jag bor på en ganska liten ort där dom flesta(?) inte verkar ha något större intresse för hälsan??? Butikerna säljer det som kunderna köper - så enkelt är det! Men jag gör så gott jag kan för att själv må bättre. Försöker hitta ett bra ställe på Internet därifrån man kunde beställa hem BRA varor - och helst till dörren - eftersom jag har drygt 2 km till posten om jag ska hämta det :( Men har du några bra tips så tar jag gärna emot! Har svårt att klara mig utan Rosenrot t.ex, men har svårt att få tag på den "äkta varan! Önskar dig en riktigt skön vinter och att du mår allra bäst! Här har vi ca -15 grader nu och fullt med snö! Basiluskerna rymmer söderut :D KRAM från vännen på Gränsen

    SvaraRadera
  2. Du har fattat galoppen du - ingen kvalitet: inget köp :)
    Jag förstår att din ort på Gränsen inte har tillgång till det som du vill ha min vän :)
    Men eftersom du vet vad du vill ha, som ex. MSM så skaffar du det ändå :)
    Jag har fattat tycke för Holistics varor o ideér och har egen webbutik där: helene.vitamera.se o jag tror faktiskt att dom levererar till dörren, ska kolla :)
    Bra priser o kvalitet står dom för :)
    Jag är helnöjd med dom :)
    Deras cocosfett/olja är suverän :)
    Fortsätt att ställa krav på ingredienser och varor så kommer du långt :)
    En "basiluskfri" kraftgivande kraamis med värme, kraft o ljus från mig i min halkiga o isiga/slaskiga Vik
    :D

    SvaraRadera