Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 23 december 2011

En tidig julklapp :)

Tänk att den här dagen, som började så jobbigt i tvättstugan osv - 
kunde sluta så skönt och bra :)
Eller sluta . . . den är väl inte slut än . . . uppesittarkvällen är ju lång den :)
Men nu har jag en skön "klapp" som jag bara kommer att tycka så mycket om :)
Min son och jag bytte julklappar redan ikväll, för nu kommer han att jobba hela julhelgen.
Så gissa vem som har en gosvovvsa 12 timmar julafton och 12 timmar juldagen???
Rätt gissat :) Mamman :)

Av min son fick jag en överraskande julklapp . . . 
Han sa så här: "Nu kan du ta ledigt mamma, för den här hjälper dig att jobba" :)
Och det jag fick var faktiskt en shiatsumassagedyna, som man sätter i fåtölj eller i soffan :)
Bara så jätteskön - och effektiv . . . skönt för mig att få massage också, när jag nu ger till andra :)
Nog var han välan bra snäll, sonen - när han gav sin mamma med dålig ekonomi en så'n fin klapp :)
Jag blev så jätteglad :)

Och innan dess blev jag skjutsad till affärerna, för att handla till Annandagen då min dotter o pojkvän kommer på julmat och fika - Min son jobbar då också, så vi får äta gott en annan dag, tyvärr . . .
Jag tänker bjuda på gräddstuvsad grönkålssoppa med god färskostklick  på, köttbullar o rödbetssallad, potatisgratäng och kyckling gjord i lergryta (tror jag) med god julsallad till och glass med varma hallon till som efterrätt - och som avslutning lite pepparkakor o ädelost o vindruvor :)
Julklapparna fick inte kosta så mycket i år, men maten som jag handlade gick ju också på en större summa än jag räknat med, faktiskt . . . och det är ju också en del av min julklapp, eller hur :)

Jag har köpt skraplottbingo, duscholja och mysljus med god doft + en liten slant . . . 
till 3 stycken . . . Jag hade inte råd med så mycket mera, tyvärr . . . 
Och gosvovvsan fick köttbullar, märgben och mjukmat - som hon älskar så mycket :)
Men jag känner på mig - och tror - att nästa år - år 2012 - 
blir ett bättre år . . . 
Att dom hårda och tuffa åren nu har försvunnit . . .
För nu är det dags för flyyyyt . . . tycker ni inte :)

Uppesittarkväll eller inte - men jag kommer inte att bli sååå sen ikväll, 
tror jag . . . För imorgon kommer en pigg vovvsa redan före 6 på morronen . . .
Förhoppningsvis somnar hon om till halv 8 . . . 
men bara om hon vill, hm :)

Ha en fin julhelg i harmonins och kärlekens tecken - 
med vila och lugn i fokus :)

En riktig ha det bäst kraamis från mig till er alla
:D

5 kommentarer:

  1. Klart att nästa år = Drakens År - blir bättre! Det är ju MITT år :D Så skönt att grabben har kommit på vad mamman gillar! Det är du väl VÄRD! och Fly gillar säkert märgbenet! Men en del hundar kan bli lite dålig i magen av det så se upp och ge det hellre på förmiddagen - så slipper du gå ut med henne på natten! Jag önskar väl inte så mycket av ekonomin under nästa år utan hellre mer samvaro med familjen & vännerna och allmänt bättre mående.... KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, just det ja :)
    Är ju Drakens år nästa år - 2012 :)
    Då har jag största förtroende för detta år :)
    Ja, dessa vovvsamagisar, dom tål ju inte allt, trots att dom bara vill ha :)
    Och - så sant så: samvaro med nära o kära ÄR det absolut viktigaste i livet o världen :)
    Kram med julefrid i kärlekens tecken för allt bäst för dig du fina på Gränsen :)
    :D

    SvaraRadera
  3. Drakens År börjar 23/1 2012 :D Ha nu en allra bästa julafton & juldagen tillsammans med Fly! KRAM

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att din jul börjat så bra...
    och visst blir det ett bra år 2012!
    Julkram!

    SvaraRadera
  5. Tack du goa CiaR - ska jag ha :)
    Julkraamen :)
    :D

    Och Tack Moster Ma, men det är som det är ändå.
    Hoppas att jag lär mig gilla julen igen, som jag gjorde förr :)
    Julkramis på dig också - nuuuu :)
    :D

    SvaraRadera