Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 18 december 2011

4:e advent idag :)

Men här tar jag det bara lugnt . . . 
Ljusen brinner så fint :)
Jag har kollat på reprisen på "Så mycket bättre på 4:an", bara så bra :)
Leilas jul var på när jag betalade räkningar, så nu är det också gjort :)
Jag har smaskat på lite ischoklad och mini"kitekatt" - 
så gott så :)
Vad vore livet utan choklad :) nog vill jag ha en liten bit ibland iaf :)
Men min gröna smoothie för dagen - med hallon o banan osv är också bara så god :)
Jag har ringt mamma, för att kolla hur hon hade det så här i 4:e advent - och det var bara bra där :)
Träden är gnistrande vita och marken är vit igen - hoppas att det nu inte slaskar bort bara, 
att det blir kvar nå'n vecka :)
Se'n kan det gärna försvinna - men inte med slask, för det är det värsta jag vet . . .
Ha det bara bäst ni alla också, nu under advent o jul :)
Och glöm inte att gemenskapen med barn o familj är det viktigaste - 
inte massa prylar som bara affärerna tjänar på.
Tänk på frid o lugn o ro :)
Tänd ljus och stanna upp - 
Lyssna inåt och på varandra och bara var - 
stressa inte - 
du hinner ändå :)


Värmande kraam med julefrid o harmoni - 
även med tanke på dom ensamma eller med sämre ekonomi
:D

6 kommentarer:

  1. Jag glömmer mina smoothies ibland, men banan o hallon i är supergott!
    Jag hoppas att du får en riktigt härlig, fridfull och harmonisk jul ... och lagom vit!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Inge dåligt samvete nu, fina du :)
    Varje gång det blir en kanna smoothie så är det ett plus o en gåva till dig :)
    Tänk på att en grön smoothie hjälper maggen att smälta den kanske hårdsmälta julmaten :)
    En härligt hälsosam, fridfull o harmonisk jul med hälsa o kraftfullhet :)
    :D

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en riktigt skön juletid med avkoppling och lite gott att äta! Jag har återvänt och fixar lite med maten så jag kan slappa ordentligt under helgen. Fick pengar av syrran tidigare så jag skulle köpa en födelsedagspresent/julklapp till mig från henne och hittade en finsk tv-serie på DVD som jag köpte: 8 skivor = drygt 33 timmar program! Julen är räddad :D

    SvaraRadera
  4. Julefrid och skön avkopplande jul önskas även till dig min goa vän på Gränsen :)
    Vilken syrra :) Vill oxå ha en (så'n) syrra :)
    Har ju ingen syrra alls jag . . .
    Då har du sysselsättning och nå't att glo på då under din avkopplande o återhämtande jul :)
    Värmande julekram
    :D

    SvaraRadera
  5. Ja vad gjorde man utan härligheten och kärligheten från våra barn
    Låter som om ni kommer att få en riktigt härliga annandagsmiddag
    Stor kram och god fortsättning
    Emma

    SvaraRadera
  6. Tack du goa fina Emma :)
    Men - det är ju bara så att vi har s a s "tappat" förmågan till naturligt umgänge :/
    Men - visst gick det skapligt - och maten var ju god - tyckte dom :)
    Bara hoppas att det blir bättre :)
    Kanske blir ändrat när jag gör slag i saken och flyttar till Järna, vem vet :)
    Var glad åt DIN fina kontakt med dina barn, finns inget viktigare :)
    Och - nu är julen över o det vänder, kan bara bli bättre nu :)
    Kärlek o bästa änglaenergier på dig du fina
    :D

    SvaraRadera