Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 29 november 2011

Lugn o frid

. . . önskar jag er alla . . . 
nu när advent, december o julen står för dörren . . . 
Stor glädje och förväntan för en del :)
Men stor vånda och jobbigt för - andra . . . 
Just nu mår jag bara så fint, har inte mått så bra på många år :)
Lugn o frid - känner jag inombords - och lite glädje också :)
Men det här är en tid på året - näst efter semester o sommar o sol, som är jobbigt för dom som lever ensamma utan familj o vänner . . . 
Skicka en kärleksfull tanke till dom som behöver, arbetslösa som kanske kämpar med dålig ekonomi osv.
Det kostar så lite - men ger så mycket . . . För en god tanke sprider kärlek o ljus vidare o vidare osv :)
Men jag personligen mår så jättebra just nu . . . 
Ett jättebra val att börja jobba hemifrån :)
Dom som kommer hit säger också detsamma :)
Vi känner ju av energierna där vi är - eller hur . . . 
Vill bara önska er en fridfull advent o december osv - 
med mindre krav o stress :)
Det blir jul ändå - hur ni än gör . . . den 24 december så bara är det - jul igen, 
vare sig vi vill det eller inte . . .
Har vi dålig ekonomi, så får vi inte mera av att stressa oss med dåligt samvete, eller hur . . .
Tid och samvaro kostar inget (eller lite mindre) måste inte vara dyra trendiga prylar som kostar skjortan.
Skriv gåvolappar där du erbjuder dig av din tid, ex: promenad i trevligt sällskap, en enkel men god middag till nå'n som bor ensam tillsammans med din familj, att du lyssnar o finns för personen som kanske behöver lätta sitt hjärta, eller att personen nå'n gång får bli skjutsad till affären när du ändå ska dit osv osv . . . uppskattas så mycket men kostar så lite :)
Ett leende mot dom du möter kan ge så mycket men kostar så lite :)

Kärlek o ljus o frid på er alla 
från mig i Viken
:D

6 kommentarer:

  1. Du har så rätt! Gåvorna behöver inte kosta så mycket i pengar :D Jag har aldrig haft så god ekonomi så det är jag van vid. Att umgås & t.ex. äta något tillsammans eller gå på bio eller liknande behöver inte kosta så mycket. Har man ex.vis äldre eller annars rörelsehindrade personer kan man besöka dom bara för att umgås en stund, erbjuda inköpstjänster, om man kan det, eller annat. Kanske ge en fruktkorg till någon som inte har råd med det lilla extra till jul. Ja, det finns massor man kan göra. Önskar dig en riktigt trivsam höst/vintertid!

    SvaraRadera
  2. Javisst är det så, men det har vi mer o mer glömt bort, tyvärr :)
    En god tanke eller omtanke helt enkelt kan betyda så mycke mer :)
    Ha det bäst du min vän - o ta't lugn nu när halkan tyvärr har börjat att hälsa på . . .
    Men du har ju Rolle att luta dig mot :)
    Kram med kraft o beskydd av goa änglarna
    :D

    SvaraRadera
  3. Ett leende, en kram, ett vänligt ord är gåvor man uppskattar :)
    Roligt att "se" dig igen!
    //Zeta4

    SvaraRadera
  4. Visst är det så Zeta :)
    Och - ja, det var ett tag se'n . . .:)
    En fin december o julmånad på dig också :)
    Kram
    :D

    SvaraRadera
  5. Varma o kloka ord från dej!
    Raggsockar, vantar och gemensamma upplevelser blir mina julgåvor i år och nån julstress bryr jag mig inte om.
    Önskar dej en fin julmånad.
    Ps. Den "gröna-drink-boken" du tipsade om hittade jag i dotterns kök och mixern står numera alltid framme!
    Kram i advent från Moster

    SvaraRadera
  6. Så kul att jag inspirerat till grönt :)
    Och det ÄR värme o kärlek som ska råda denna tid på året, inte stress o missunsamhet och överkonsumtion osv :)
    Adventskram med värme på dig också
    :D

    SvaraRadera