Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 10 november 2011

Änglavakt o mer på plats nu :)

Nu börjar jag se formen av hur jag kommer att bo . . .
Iaf ett tag till - här i min lägenhet - i min lilla 2:a . . . 
Jag ska be min son lägga in en bild, så att ni får se . . .
Men än är det inte riktigt klart . . .
Tavlor o lampetter på väggarna måste flyttas efter möblemanget, som nu helt har snurrat runt i rummet.
Och själva vardagsrumsdelen har ju krymt till hälften ungefär . . . 
Tur att bambuhyllorna släpper igenom ljus till salongsdelen / avslappningsdelen :)
Ja, jag kommer nog att använda den delen även till privat avslappning / meditation osv :)
Bäst att passa på när det nu blev så pass bra - eller hur :)
Jag har redan legat där - i min Silent Chi maskin som arbetar kroppen nedifrån o upp, 
kota för kota - och även hälsar på våra "bästa vänner" (dom som alltid ställer upp o jobbar för oss)
- jag talar alltså om dom inre organen, som alltid jobbar o finns - utan att protestera allt för mycket :)
Det kändes väldigt bra att ligga där - och detsamma sa min första hemmakund idag :)


Det enda knasiga som hände var att mitt hår började att brinna, hm . . .
Jag har värmeljustakar på väggen där i "salongen" - och jag lutade mig visst mot en av dom . . .
Min kund skrek till: Du brinner! Ditt hår brinner!!! 
Hm, håret blev liite svinto - 
men syns inte när jag har svans :)
Min kollega från salongen får fixa till mig i morgon eller så :)
Kunde ju gått hur illa som helst - men nu hade jag änglavakt - så . . . :)


Så . . . änglakramis med änglavakt på er alla fina nu 
från mig i min Vik, där kylan tack o lov dröjer o inte har såå bråttom 
:D

4 kommentarer:

  1. Brinnande hår låter farligt! Du hade nog garanterat en liten skyddsängel med Dig!

    Visst är det skönt att kylan dröjer... men det är vackert med snöflingor också!

    Änglakram till Dig
    från lilla mig! :)

    SvaraRadera
  2. Jo, när man möblerar om så är det ju inte bara möblerna som ska flyttas utan även allt annat :@ Prydnaderna (och belysningar) på väggar är också viktiga och måste hitta sina nya platser! Självgivet så ska du utnyttja behandlingsdelen även för ditt eget välmående! :D Bra att skadan i håret inte blev värre. Önskar dig allt gott i ditt "nya" = förändrade, hem och arbetsplats!
    Kram från Gränsen - där det är ett par minusgrader så här på morgonen, men ingen snö ännu!

    SvaraRadera
  3. Ja du fina Pia, det tror jag att jag har :)
    Och det har vi alla ska du veta, bara att vi vågar öppna oss o SE . . . :)
    O ja, inte längtar jag o sörjer kylan inte :)
    Är så skönt med "vår" i november :)
    Änglakramis på dig mä :=)
    :D

    SvaraRadera
  4. Mmm . . . du har såå rätt så goa CiaR :)
    Inte bara ett (1) heller) men - jag tror faktiskt att det ser ut att bli bättre än jag trodde iaf - skönt dä :)
    Och - ja, jag utnyttjar redan o trivs i min "må bra del" av lägenheten :)
    Skulle alla ha, behöver inte ta så stor plats heller :)
    En plats med värmeljus i nå'n dyna osv :)
    Och ja, puh - kom undan med blotta förskräckelsen, tur dä :)
    Allt gott till dig också vill jag säga, min vän i DITT NYA hem :)
    Värmande kram från mig i Viken :D

    SvaraRadera