Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 17 februari 2015

Nya bryn och fräscha toppar :)

Gårdagen blev en skön dag tillsammans med en väninna :O)
Vi träffades - hon (som ju är frissa) klippte mina något slitna toppar, så nu är håret friskt och fräscht :O)
I samma veva behandlade hon även mina ögonbryn med permanent färg - så nu ni är jag redo att möta tiden på året, som ljusnar mer o mer - lyfte verkligen mitt ansikte :O)
Jag har även skaffat mig två nya Shakti spikmattor - helvassa är dom - mycket mer "vassa" än mina tidigare - så dom kommer nog att göra nytta dom - rekommenderar alla att skaffa "spikisar" :O)
Min väninna fick behandling av mig - lång och skön healing - behövde hon verkligen :O)
Så nu har jag en spikmatta till försäljning här hos mig - så har jag lättare att sprida budskapet om hur effektiva dom är :) När mina kunder har fått behandling, kan dom ha med sig både en joniseringskanna för nyttigt vatten och en Shakti spikmatta hem - toppen, eller hur :O)
Tulpanerna är fortfarande så fräscha - trots att jag köpte dom i lördags - beror nog på att dom får sova i mitt svala sovrum - vid vädringsfönstret - tror ni inte :O) och så sköter jag väl om dom varje dag också: nytt vatten och så klipper jag av "topparna" (precis som på mitt hår) då blir dom glada och fräscha :O)
Nu har jag ätit hälsogröt med massor av nyttigt o gott i - kollat på 7ans "Vem dömer Amy" - mysigt program med massor av kärleksfull medkänsla i, gillar jag :O)
Kramis så länge - må så bäst ni bara kan - tänk på att lufta er utomhus - rör på er så mycket ni kan - och maxa näringsintaget mä' - bästa medicinen dä' nu när vi går på reserven vad gäller vitaminer o näring i våra kroppar - behöver fyllas på nu, så vi fixar slutspurten fram till VÅREN :O)
:D

2 kommentarer:

  1. Va kul att du har en väninna som är frissa :D Blev säkert jättefint! Och jag håller med om att just den här tiden ska man vistas ute så mycket som möjligt!!! :D HÄRLIGT!!! Någon spikmatta har jag inte lyckats få tag i ännu men hoppet kvarstår :) Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var ju där som jag var när jag jobbade på salong - fram till 2011 i november, då jag flyttade hem firman :)
    Ja - vistas ute var det ja' - men idag har jag bara gått till tvättstugan, precis vid min uteplats - och se'n följde jag en stendöv väninna till Manpower hälsocentral - därefter en tur till ICA Maxi för lite nödvändiga inköp :) Där hittade jag faktiskt 2 suveräna böcker om näringsmaxad kost osv - smoothisar, drinkar och så tabeller på vad olika livsmedel innehåller näringsmässigt :)
    Blir nog bra att ha - tror jag :O)
    Spikmattor ÄR så bra - be din yngsta dotter att leta på nå'n Second Hand - hon kanske hittar :o)
    Hälsokraamis från mig som får en GosVovsa här över natten,
    :D

    SvaraRadera