Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 15 februari 2015

Härlig vårkänning :O)

Jag hade vårkänning idag - när jag var ute i solen på en långrunda :O)
Inte en dag för tidigt tycker då jag iaf - men visst räknar jag med några bakslag - hör ju till pjäsen dä' se (som en gammal farbror från Hälsingland alltid sa när han levde (och han borde väl veta, blev 95 år innan han var klar o färdig här på jorden) :)
En så'n härlig dag det var idag :)
Hackspettarna knackade för fullt uppe i träden :)
Småfåglarna höll konsert och gatorna var nästan is- och snöfria :O)
Jag var tvungen att ta av mig broddarna efter ett tag, för det var bara isfri asfalt att gå på :O)
Lite småkyligt var det väl - men solen värmde och - nu vet jag att värmen kommer snart igen - bara vi har tålamod ett litet tag till så :O)
Jag bara längtar tills jag får hämta solstolen från förrådet - ställa ut kortare stunder på uteplatsen - ska bara försöka hitta ett fårskinn till bra pris att lägga där på solstolen - se'n kan jag sitta där ganska så snart - och bara njuuuta av tillvaron - hoppas jag iaf :O)
Hur som helst hade jag en jätteskön promenad idag :O) som ledde mig via Lidle (där jag hittade bra leggings till bra pris + lite annat gott) - till Dollar Store, där jag hittade 2 jättesnygga läppglans i vårligt glittrande rosa för 20 kr, små syrenlila handdukar till mina behandlingar (att ha över ögonen, 10 kr st) :O)
Hittade förresten även lite god Lidlechoklad - smakade bra det till Biottas rödbetsjuice (jojomänsan) :O)

Vårlig värmande kraamis på dig o dig och er alla från mig i Viken, som även har härligt krispiga färggranna tulipaner i en "ny" vas från loppis :O)
:D

2 kommentarer:

  1. Vad roligt med Vårkänslor!!! Jo, vissa dagar har vi också haft så men inga bara asfaltvägar än... Men det går framåt! Solen gör i alla fall att man mår bättre efter dom mörka dagarna. Grattis till dina fynd på olika butiker! :D Bakslagen tar vi då dom kommer och sörjer inte för saker i förväg - vi hinner då när dom är aktuella! Ha en riktigt bra början på en helt ny vecka! KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo - hm . . . idag är det mera mulet, så den glädjen varade inte så länge :/
      Men - kommer väl tillbaka snart igen :O)
      Och - jo, ibland har jag riktig tur att hitta bra grejer till bra priser - Kul :)
      Och - bakslagen sparkar vi iväg, snabbt som tusan - så är vi av med dom, häpp :)
      Önskar även DIG en skön vecka så här i februari, är du värd :)
      :D

      Radera