Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 5 april 2014

Jaaa ni :O

Jag undrar hur mycket det är menat att jag ska orka och stå ut med :O
Allt bara hopar sig för mig - flyttar fram o tillbaka och "kommer aldrig till dörren" verkar det som :O Helgen den 12 o 13 april måste jag bära och städa som en galning i nyrustade lägenheten, så att sängar osv lätt kommer på bra och dammfri plats, så att jag slipper ligga där och dra i mig onödigt damm osv :O
Och samtidigt så måste jag packa och städa ur mig där jag bor nu - så jag ska ur här - in där och ut från "där" igen och se'n flytta in där jag ska bo länge länge nu, förhoppningsvis . . .
På måndag den 14 april - kommer flyttgubbarna och hämtar det tyngsta och största (som jag tidigare ska ha förberett, så att killarna "bara" kan bära det med sig  - tillbaka till den nyrenoverade ("asbestiga") lägenheten - där jag bott se'n 2002 - 
är några år det . . .  
Men - nu känner jag att det får va' nog - nu är det dags att vandra vidare - till bekvämare boende närmare marken - och gärna med en uteplats :)
Och - nu på måndag ska jag kontakta SandvikenHus och höra om flyttkillarna kan hämta två lass härifrån istället för ett - eftersom den där "hjälpsamme" sonen ju skadat axeln och har svårt att bära - och JAG kommer nog säkert att få bubba o bära som en galning jag ändå, skulle jag tro :O
Imorgon ska jag gå och kolla en lägenhet på markplan med jättefin uteplats - en trea visserligen, med "lite" mer i hyra än jag har i den nyrenoverade lägenheten - så jag får se hur ekonomin håller för det :O
Jag har iaf fått "lite dispans" som "vovsapassare" - tills jag är tillbaka några veckor iaf i nygamla lägenheten - och det är ju en lättnad iaf - för jag tror faktiskt att "lilla husse" jobbar 2 ggr 12 timmars pass nu lör / sön :O Hade väl suttit fint det - som gräddan på moset för mig - som ju redan har "häcken full" :/
Jag mötte faktiskt Gosvovsan idag, när jag var ute och gick med min änglaväninna från Kallhäll - innan hon skulle vända bilens nos hemåt - och det var "pappan" som rastade henne, hm - men hon blev glad att se mig iaf - pussade mig så kärvänligt så, 
mmmm :)
Och - igår hade jag fullt upp med matlagning och uppassning av folk / kunder till henne, så jag höll på i ett - men till slut satt vi iaf och åt god Halloumipannkaka med pesto och röd spetspaprika och lax i ugn med champinjoner o ruccola i grädde och curry och andra gudomliga kryddor och faktiskt med spagetti med råkostsallad på rödbeta o morot :) och så ost och småplock lite senare på kvällen :) Så gott så, mmm :)
Senare på kvällen blev jag spådd av en av tjejerna, som både är medial och tar änglahjälp - 
bara så kraftfull :O Så mycket kraftfull och intressant information om mitt nuläge och min framtid :) 
Hon sa bl a att en manlig vän som jag har svårt att släppa tankarna på - kommer att kontakta mig för att - hör och häpna - även HAN går och tänker på mig :O och det var bara så länge se'n vi träffades eller hörde av varandra - visst är livet underbart :) Ibland så måste vi ju bara få flyta med också - iaf när livet är lite tufft och motsträvigt, eller hur? :) Men jag kände faktiskt med hela kroppen - att allt hon sa stämde in så på pricken och så bra, hi hi :)

Men nu önskar jag er en skön fortsättning på denna lördagskväll och söndag, Men i morgon ska jag även jobba på förmidda'n och därefter blir det ju besök i den första lägenheten, spännande :)

Stor härlig vårkraamis på er - så hörs vi snart igen :)
:D

2 kommentarer:

  1. Usch vad du måste stressa med dessa flyttningar mm. Men städar inte Sandvikens hus DIN lägenhet efter renoveringen??? Det MÅSTE dom ju göra! Det ska inte du behöva göra. Ring dom imorgon och kolla! Jag hoppas verkligen att du ska få en bostad på bottenvåningen snart - även om det innebär en flyttning till :P En trea kan ju vara bra att ha så du kan ha ett rum för "verksamheten" och kunna ha den övriga bostaden för dig själv mer. Hoppas du lyckas få ihop det ekonomiskt! Önskar dig en skön avslutning på helgen!

    SvaraRadera
  2. Ja USCHA MEJ, så tufft det kan vara :O
    Visst grovstädar dom efter rusten, men vad jag har hört så är det inte så där väldans ihärdig städning :O
    Så - bäst att städa själv också, för inte vill jag dra i mig detta gift under natten, nä nä :O
    Men imorgon ska jag kolla på en lägenhet, som redan ska vara klar att flytta in i - trots att inflyttningsdatum är 1/5 - först i kön - om den passar är den min :)
    Skönt dä' för annars blir det gamla nyrustade stället igen, vare sig jag vill eller inte :O
    Håll tummarna :)
    Jo, jag tror o känner att allt löser sig nu :)
    När allt är som värst kan vi bara komma uppåt :)
    Kramis så länge och ha en skön vecka :)
    ;D

    SvaraRadera