Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 15 april 2014

Fortsatt puuhh och pust :O

Ja, jag veeet att jag är gnällig o tvär - nääää' skitless o förbannad är jag faktiskt :O

Men - nu är det världens tristaste överkurs alltså . . . .
När jag åkt flyttbil hit med världens trevligaste flyttkillar - bara så serviceinriktade o glada - 
och killarna (med hjälp av mitt joniserade basiska vatten - som skarpt uppskattades) och killarna sprungit femtioelva vändor upp och ner - med svetten lackandes från dom - åkte jag och "den där sonen" och handlade lite nödtorft så att jag klarade mig ett par dagar - var det bara jag "hemma" här . . . .
Det var då det började . . . Till att börja med var jag så hungrig - jätteyr (hade nog säkert glömt av att dricka vatten som jag borde mä') Tack o lov att jag hela tiden hade med mig grön smoothie  - en gudagåva :)
Jag hackade ingredienser till min omelett och rev morot o rödbeta osv - vispade äggen med gräddblandning - satte på spisen  . . . . och det var då eländet började . . . något "snille" hade mixtrat med spisen (barnsäkrat dom nedrans knapparna osv) och inte tänkte jag på det heller i min stress och vanmakt över att återigen bo här i denna lägenhet :O 
Jag väntade och väntade - men spisen blev inte ens ljummen :I . . . och i samma veva kollade jag TV:n - som inte heller fungerade - bara snöväder där :O Kollade antennen, men bara i väggen, alltså inte den andra änden i TV:n - och det var där den INTE satt i :O Så jag missade min såpopera också = katastrof :O
Och - inte kunde jag ringa på min fasta telefoni heller - till Telia eller jouren på SandvikenHus, för DÅ upptäckte jag även att DEN TELEFONEN var stendöööö :O 
Kompis" på Comviqmobilen hade också gått ut - nästan inga pengar kvar heller, så på den kunde jag ju inte heller ringa för att få hjälp - och vänta i över 20 minuter på Telia eller så :O
Kollade stekpannan igen - och den var fortfarande - iiiskall :O
Min väninnas man kom och kollade TV:n - upptäckte efter en stund att den inte hade antennen i - i TV:n :/
Och min väninna ringde jouren åt mig - och världens otrevligaste karl svarade - och sa att han absolut inte kunde åka till Viken för en simpel spis (oavsett om den var iiiiskall) :O
Till slut fick jag fart på spisen  - så trött och dödshungrig (nyttigt att få känna svält ibland, eller) och åt maten som smakade gudomligt - precis vad jag behövde :)
Bäddade i ordning sängen - med tunga dynor osv - slet som ett djur - duschade och stöp i säng :)
Somnade som en stock efter spikmattorna och Healingkoden o Michaels bön :)

Nu har jag varit nere på botten och vänt - så nu kan allt bara bli bättre - sägs det iaf :)
Och telefonen? Tja - det skulle ta 3 dagar för Telia att få igång det (för dom säger att jag aldrig har begärt återflytt hit till gamla lägenheten!!! :O - men eftersom det är påskledighet osv nu, så skulle jag visst få vänta till 22 april för att få igång den - visst är livet underbart :L :O

Ha de bäst o kramis så länge,
:D

2 kommentarer:

  1. Men USCH då!!! Ogillar skarpt att hyresvärden behandlar sina hyresgäster = kunder på detta sätt. Och vadå "inte åker dit för en spis"??? Dom får väl betalt för sitt jobb - eller???? Och Telia skulle jag inte ha något att göra med efter allt tjorv jag fått uppleva från deras håll tidigare. Har Halebop i mobilen och det funkar bergssäkert! Dom har ju flera typer av abonnemang också så man kan välja utifrån ens egna behov. Både min son och yngsta dotter har skaffat abonnemang på Halebop och allt ingår i månadsavgiftern. Samtal, sms, internet o s v. Jag har bara refill på min Halebop men har aldrig ringt och sms:at så billigt som nu. Och går i Telias nät så den funkar överallt. Helnöjd är jag! Comviq har jag inte testat för den funkar inte så bra här uppe. Nåja, nog med reklam nu *hihi* Nu önskar jag dig en vilsam och supertrevlig Påsk - om vi inte hörs före. KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Uschamej - svårt att fatta hur vi hyresgäster blir behandlade ibland :O
      Tack för alla tips - mottages tacksamt :)
      Ska kolla upp allt - en väninna här i Viken är också på G att ordna bra telefoni till mig :)
      Även JAG har ögon o öron öppna för allt :)
      Supertrevlig påsk med vilsam harmoni till dig också - OM vi nu inte höres innan :)
      Vovsan kommer ev. att sova här ett par nätter - då får vi chans att gosa lite, behöver kanske både hon o jag :) Var ju ett tag se'n nu :I
      Kram så länge - dags att fortsätta röja :O
      :D

      Radera