Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 13 april 2014

Puh o pust :O

Söndag och helg - och ingen vila för mig alls :O
Mitt i flytten är jag - och det är bara att gno på - kvällar som helgdag . . .
I förrgår fick jag ett ryck att försöka få upp lite "grejer" till nyrustade lägenheten . . .  
Tänkte ta bussen . . . släpade med mig två större kassar från Dollar Store och en hjulväska med kläder.
Men - det var bara dä' - att jag tagit fel på busstid, så där var jag - vid busshållplatsen - alldeles genomsvettig - kollade efter ett tag på busslistan - och nä' det var ca en halvtimme innan bussen skulle komma, för det var ju lördag :O
Ringde en väninna (som kanske hade en bil hemma) för att höra med henne om liiite hjälp, men nä' - ingen bil hemma där inte :(  . . . så det var bara för mig att i lugn takt - utan stress baxa hem allt detta igen - Puhhh :O

Och igår - då tog jag faktiskt upp 2 hjulväskor med kläder dit till den gamla nyrustade lägenheten - visserligen med hjälp av bussen, men ändå . . .Se'n skulle ju dom blytunga väskorna upp 3 trappor också - en väska i taget (så egentligen blev det väl 6 trappor då, eller) . . .

Jo, jag vet - att jag kan vänta på nå'n bil eller så, men det är bara det att i morgon måndag, då flyttkillarna kommer - kan ju dom bara ta med sig ETT lass (som dom visserligen ska få pressa in i flyttbilen) - 
Därför vill jag ha upp så mycket så mycket innan - så att det kanske bara blir ca ett lass med privatbil också. Det är ju "sonen" som ska hjälpa mig - han har varit ute i natt och haft kul - säger att han även ska hjälpa mig idag (men det tror jag vad jag vill om, hm) och även om han kommer idag, så är det ingen vidare trevlig hjälp han erbjuder idag - skulle jag tro - extra kinkig och lättretad skulle jag tro :O

Därför ska nog eventuellt en annan väninna hjälpa mig idag, så att jag iaf får iväg lite mer dit jag motvilligt ska tillbaka - och har jag då tur - kanske jag då får iväg nå't lass med henne och även ett med "den där sonen" också :)

Väninnan kunde inte bära så bra just nu - men hon kanske kan hjälpa mig med annat istället - men bara att jag får åka bil mellan mina ställen - är ju guld värt :)

Och - på tal om nyrustade lägenheten . . . Hm, igår när jag var där med väskorna upptäckte jag lite tokiga "glömda" arbeten / saker" . . . som exempelvis toastol utan lock o sits :O Klädhyllan och brandvarnaren inte uppsatta :O  Men - jag hade fått en alldeles sprillans ny dimmer i vardagsrummet (ordnat av tjejen som har hand om rusten på SandvikenHus) för elektrikern sa visst att min gamla inte var godkänd! :O (men den var ju ändå ganska så ny den mä'???)

Jag har också börjat fundera över om jag verkligen kan bo där ännu, för nu ni ska dom börja rusten i grannhuset, som min balkong är 
sammanbyggd med . . . :O
Undrar jag hur jag fixar det? 
För jag sover ju med balkongdörren öppen också - bryskt uppvaknande kanske och svårare att meditera kanske :I
kanske inte kommer att funka :O

Men nu ska jag fortsätta med mitt - för sysslolös är jag absolut inte :O
Städar ur skåp och packar osv osv osv osv :O

Nu är klockan strax efter halv fyra och jag har precis ätit lite energigivande mat - efter att ha åkt två tunga vändor fram o tillbaka med en av mina härliga änglaväninnor - som även såg till att lite tavlor - gardinstänger osv kom på plats - och vattenmaskinen är också på plats där nu - även duscharna är bytta och klara, så att jag har min massagedusch med filterdosa dit jag flyttar imorgon eftermidda' :) Skönt att vara en bit på väg :)

Ha de bäst nu när påsken och våren stundar :)
:D

4 kommentarer:

  1. Men stackars dig som fått slita så :( Hoppas dom kommer och åtgärdar resten av sakerna idag från Sandvikens hus, för nog ska dom se till att sitsen och locket ska finnas på toastolen när du flyttar in :O Jag håller tummarna för att du ska hitta et bättre boende snart! En på bottenplan och kanske med en uteplats där du kan sitta varma vår- och sommardagar! Inga fler trappor sen! Krya på dig och försök att koppla av och återhämta dig så gott det går när du återvänder till den gamla lägenheten!

    SvaraRadera
  2. Åh, Tack . . . behöver tyckas synd om nu :I
    Jo, ett är då säkert - att här blir jag inte kvar -
    inte så där värst lång stund iaf . . .
    Men - det är ju ekonomin och orken som styr o bestämmer ju tyvärr :I
    Kanske får sätta upp mig på nå't 55+ boende kanske - om det finns nå't på mysigt ställe :)
    Men nu har jag massor av jobb här - att återställa lägenheten till beboeligt skick . . .
    Så - Tack o kraamis för värmande pepp - och ha det bäst själv, är du värd :)
    :D

    SvaraRadera
  3. Nä, inte ska du till något 55+ boende än! Så mycket är säkert!!! Men ställ dig i kön för en lägenhet på bottenplan - om du nu inte än har gjort det. Fast det har du förståss :D Pengar är tyvärr ett nödvändigt ont i detta liv - i nästa slipper vi det (förhoppningsvis) Önskar dig en skön och avkopplande Påsk! KRAM!

    SvaraRadera