Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 27 oktober 2013

Nikotinvärvning

Hur tänker dom som styr?
Hur tänker Arbetsförmedlingen?
Hur tänker våra beslutsfattare?
Jag blir helt enkelt hur förbannad som helst, när jag hör att AF ska anställa unga värdar o värdinnor, 
som ska hjälpa våra unga in i "rökningens njutning" :O grrrrr!!!!

Nog för att ungdomar behöver jobb, men ska dom utnyttjas till att dra ner sina jämnåriga i skiten?!
Nä' - bojkotta AF och alla övriga beslutsfattare, som handhar ungdomarnas inträde på arbetsmarknaden - håller ni inte med mig?
Handuppräckning - 1 - 10 - 100 ... Visste väl dä' - att vi alla är rädda om våra ungdomars hälsa :)
Det är ju dom som ska föra livet vidare här på jorden och universum :)
Eller hur? 
Skärpning!

:D

2 kommentarer:

  1. VA???? Vad pratar du om? Var står det att dom gör det? Hittade då absolut ingenting sånt genom att googla! kan du förklara! Jag kan inte tro att det skulle vara sant!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst låter det ofattbart - helt obegripligt!
    Men - jag både såg o hörde det på nyheterna, där dom intervjuade nå'n minister och nå'n på AF, som INTE ansåg att det var något fel, att detta var precis som vilket företag som helst som sökte arbetskraft / försäljning! så sa hon.
    Och- dom visade ungdomar som gick runt på discon osv, bland jämngamla - och gjorde reklam!
    När jag läser det här igen, så tror jag också att jag drömde - men tyvärr, det ska vara sant, tyvärr :/
    Så - vart tar vårt samhälle vägen, tro? :O
    Kramis o ha de bäst så länge,
    :D

    SvaraRadera