Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 11 oktober 2013

Mera struktur :)

Mötet på lilla mammans boende igår - var väldigt bra och givande :)
Ny jättebra chef där, som "tog sig ann" sitt nya jobb på allvar :)
Hon bara tittade på mig med frågande blick, undrade hur jag orkade komma så gott som varje eftermiddag - för att besöka lilla mamman :/ 
Hon har även fått prova att ha nyckel runt halsen - för att kunna låsa sin dörr - då en del av dom andra boende vandrar runt lite hur som haver - få se hur det går :) första da'n i dag även för det :)
Så nu får jag schemalagd "ledighet" därifrån - kanske tre vardagar, så då kan jag ladda batterierna och även uträtta ärenden - som jag av naturliga själ har svårt att hinna med då jag ger så mycket tid åt att få ut lilla mamman på dagliga motionsrundor :)
Var inga som helst problem för personalen att stimulera henne - och att låta henne komma ut lite (kanske inte på så långa promenader som vi två gör, men ändå) :) 
Min första "lediga" dag blir på måndag - väldigt lägligt då jag har behandling på kvällen som börjar vid 7 :)
Den tröge brodern fattar inte vad jag egentligen gör (han tycker att det är så jobbigt att åka hit, så han orkar bara med varannan lördag ungefär) - jag bor ju ändå här - men jag har faktiskt en dryg halvtimme enkel väg till henne, så jag går i en dryg timme bara dit o hem - se'n är vi ju ute i minst en dryg timme också - ibland nästan i 2 timmar - inte undra på att mina hälsenor och trampdynor protesterar :)
Men, ingen fara nu längre med stackars värkande fötter - på bättringsvägen även dom, skönt :)
Skokuddarna i dojjorna gör undervÄrk :)
Ja, jag veeet att jag skriver mycket om lilla mamman - men vi skriver ju om det som finns i huvudet och som hjärtat sprängs av - som kroppen bara vill ha ut - det som jääääser o pyyyser och bara vill uuuut, eller hur :)

Men nu önskar jag er alla en skön fredagskväll och helg - för det är ni alla fina värda :)
:D


3 kommentarer:

  1. GRATTIS till ledighet för det behöver du ju också! Skönt att dom verkar kunna stimulera lilla mamman och ta henne ut - om det nu stämmer. Ja, du vet mig - misstänksam alltid när något låter för bra för att vara sant :/ Samtidigt vet jag ju också hur det brukar funka på dessa boenden :( (Och att man säger saker till anhöriga för att få dom hålla sig borta för att inte riskera för stor insyn i verksamheten) Men jag är jätteglad OM det verkligen stämmer! Tro inget annat! Och självgivet ska du kunna prata om lilla mamman på din blogg - det är ju en sak som påverkar ditt liv och mående i en stor grad! Hoppas allt ser ut att fungera i vården där och du kan koppla av med gott samvete. Bröder verkar inte ha samma sätt att tänka som vi systrar *ler* Allt männen gör är ju (enligt deras sätt att se) viktigare och jobbigare än det vi kvinnor gör. Detta enligt mina erfarenheter. Det kan ju finnas andra erfarenheter också :D Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tror faktiskt på det här "löftet" om nå'n ledig dag då o då, för att hinna med annat :)
      Ny chef - nya tankar och rutiner kanske :)
      Ser redan "förändringar" på avd. Personalen har sitter inte lika mycket i "grupp" som tidigare - sprider ut sig och är mer med dom boende, positivt eller hur :)
      Och när jag undrande frågade på mötet om det inte hindrade personalen från att hinna med alla boende, när dom tar en något längre promenad med mamma - sa chefen bums: att så var det absoluuut inte, personalen finns här för "alla" - även din mamma - och den goa tjejen från personalen nickade :)
      Just nu är det bara sååå jobbigt att tänka på bröder och mammor osv, är så mentalt slut. Ingen bra dag idag där, rykande frustration :/
      Hon tar ju ut allt sitt missnöje på stackars mig, så klart :( jobbigt så in i bomben är det :(
      Till råga på allt, när jag helt slut kommit hem ringer "den där sonen" - undrar över hundvakt till i morgon (ska ut o ha kul)
      Men bidde inget - skönt kanske, trots att jag saknar Gosvovvsan . . . länge se'n nu :/
      Jag vet att du hade det så jobbigt med placering och omvårdnad av din mamma.
      Vet hur jobbigt du hade det - men här är personalen faktiskt så gulliga - är den där mamman som är frustrerande och omöjlig :/
      Så jag ska samla ihop skärvorna av mig själv - och bygga upp mig igen, tända ljus, dricka te, massera mig med min goa delfin - och bara slappa :)
      En skön helg på dig mä' - solig kram :)
      :D

      Radera
  2. Skönt att du känner att du kan lita på personalen där och självgivet ska du kunna även koppla av och vila upp dig utan att ta på dig hela ansvaret för din mammas välmående! Lycka till med allt <3 KRAM

    SvaraRadera