Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 1 maj 2013

Hör - med bägge öronen igen :)

Inte stendöv längre - så skööönt :)
Och tur dä', för idag blev jag nästan påkörd av bilar några gånger, för jag hörde dom bara inte :/
Nu vet jag att det inte bara är synen som behövs, när vi är ute och går :/
Men - mitt under Humorgalan - när jag varit väldigt flitig att använda Ear Light (se förra inlägget), så bara märkte jag - att jag hörde nästan normalt igen :)
Puhhh, så skönt - för det här var absolut inte kul - svullen örontrumpet, uschamej :(
Så nu vet ni - att jag hör allt skitprat igen, hi hi :)
Tack alla änglar - tack för att ni finns :)

Kram på er alla- och never give up :)

:D

4 kommentarer:

  1. Hmmm, JA, hörseln "kan vara" bra att ha även när man rör sig bland bilar - även om det inte alltid hjälper. Vissa kör som idioter :@ Jag har nedsatt hörsel ända från när jag blev överkörd i 12-års åldern och hittills har ingen kunnat göra något åt det :( Men jag har överlevt tack vare att jag även ser mig omkring väldigt ofta - just pga att jag vet om att jag hör dåligt. Tur att denna apparat hjälpte dig. Själv har jag tyvärr inte haft förmånen att testa sånt och vet inte om den skulle hjälpa i mitt fall heller. Men som sagt - jag är glad att du hittat denna hjälpmedel och kunnat använda den - OCH framförallt att den har hjälpt dig! Ha en bra torsdag!

    SvaraRadera
  2. Ojdå, kom att tänka på: Bilar är hårda och barn är mjuka.
    Vilken tur att det gick bra den gången och att du klarat dig även därefter ute bland bildårarna :) och du har inte hörapparat heller?
    Ja, jag tror att den vÄrkar vara toppen, Ear Light :)
    I morse hörde jag sämre igen - men efter att ha gett behandling, kopplade jag in den i öronen igen - bättre igen :)
    Måste väl "befästas" som jag alltid säger, när det gäller behandling, så kan väl inte läkas på stört kanske - även om detta vore önskvärt :) Snabb "läkning" brukar även ge snabb återgång till det sämre igen, tyvärr . . .
    Ha det bäst så ska jag återgå till solstolen på balkongen igen, så mysigt :)
    Kram från Viken,
    :D

    SvaraRadera
  3. Det gick väl ganska bra den gången. Låg två månader på sjukhus långt hemifrån och fick lära mig att gå igen och skriva med vänster handen först. Numera skriver jag med höger igen :D Nej, jag har ingen hörapparat för jag klarar mig ganska bra i det dagliga livet och helst ser dom jag talar med. I telefon kan det dyka upp problem igen för vissa talar inte så tydligt heller, men det är ju som det är. Hörapparaten förstärker ju alla ljud och det orkar jag inte med så jag försöker klara mig utan än så länge... Här är det ganska kyligt så det är inte dags för solstolar än. Ska snart ge mig iväg till VC för en liten operation. Usch! Men jag önskar dig en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En kämpe som du - klarar allt :)
      Kramis på dig också -
      och ha en skön helg, med lite värme i lä iaf :)
      :D

      Radera