Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 11 maj 2013

Dryga ut hushållskassan :)

Tänk - att livet i vårt "välfärdsland" får oss att känna - att vi (eller jag iaf) tjänar ganska så bra på att  dryga ut hushållskassan 
(och näringsförrådet) med att plocka kirskål :)
Finns ju hur mycket som helst - 
fyller den ena kompostpåsen efter den andra :)
Räknar ut - i jämförelse med en påse ruccola på 30 kr - 
så prissätter jag "min kirskål" till 50 kr påsen :)
Joojo - så fulla som dom påsarna är - och så näringsspäckade dom är i jämförelse med ruccola :)
Ruccola är jättegod mörkgrön sallad - så inget ont om den, så menar jag absolut inte :)

Så nu ni - blir jag nog själv så näringsmaxad, så att inget ont biter på mig, hi hi :)
Hittills har jag nog plockat ca 7 kompostpåsar - och fler ska det bli - lovar :)
Jag fryser in kirskålen direkt i dessa påsar - 
funkar jättebra :)
Bra att frysa in, så känns dom fräschare - än att dom "vissnar" i kylen - och att springa ut och plocka varenda dag, innan jag fixar smoothiskannan,
näää, orkar jag bara inte :)

Och nu tillbaka till det jag inledde inlägget med - 
"att dryga ut hushållskassan genom kirskålen" . . .
Joo, jag har råkat ut för en mastig restskatt (pga firman osv, hm) - och alla bäckar små, som sagt . . . :)
På tal om ekonomi - till vovsan köper jag god makrill i tomatsås att dryga ut den trista torrmaten med - och själv äter jag - "ogräs" . . .  :)

Ha de'
:D

2 kommentarer:

  1. Usch! Restskatt är inte roligt :( Vilken tur att du hittar "ogräs" att dryga ut matsedeln med *ler* Ruccola kan man köpa när det egna matförrådet sinar!

    SvaraRadera
  2. Nä, men jag känner att det kommer att ordna sig :)
    Bli bäst till slut - med änglarnas kärleksfulla hjälp :)
    Och - jag tar både köpt grönkål och kirskål i mina drinkar -
    eller kirskål och spenat / ruccola / eller mörkgrön sallad, för det blir för mycket "vild smak" med bara kirskål, hm :)
    Om du gör soppa på kirskål / nässla, så har du i regel i grädde, för att dämpa den vilda smaken (antar jag iaf) :)
    Men - vill du ha en riktig riktig näringsbomb, så ut i naturen - plocka allt ätligt vilt du kan finna - (maskrosblad, nässla, groblad, luftlök, gode henrik osv) njut av det näringsmaxade :)
    Men - jag köper ju mindre bladgrönt från affären nu - grönkålen är ju köpt se'n länge tillbaka - och infryst, så den är ju "gratis" nu då, eller? :)
    Peppande näringsmaxad kramis på dig, DU KAN :)
    :D

    SvaraRadera