Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 7 maj 2013

Vårens guld :)

Visst är våren härlig :)
Solen skiner och värmer, knopparna spricker ut, allt blir grönare o grönare, från det allra skiraste gröna till mörkare grönt - bara älskar våren - gör jag :)

Och så har vi ju den fantastiskt näringsrika och goda kirskålen - som bara finns nu, hur mycket som helst, bara att huka sig ner och plocka :)

Jag gör ju smoothisar förstås av min kirskål - men du kan även göra soppa (som spenatsoppa) eller paj med ost och lök och kirskål, bara så jättegott :)
Kanske god att göra pesto av också :)

Nu har jag inte tid att skriva mer - måste ut och plocka kirskål :)

Så - So long på er - :-D

Granskotten har ännu inte kommit här - men snart så :)
Späda björklöv ska också gå att användas i ex. pesto :)
Och se'n har vi ju de "gamla" "ogräsen" 
som Gode Henrik osv :)

Vårliga hälsokramisen :)
:D

2 kommentarer:

  1. Här syns det inte så mycket grönska än :( Lite i gräset på soliga ställen men inget i träden eller buskarna än, men jag vet ju att det är på väg :D idag har vi soligt - åtminstone än - så jag ska iväg till en butik lite längre bort och "Rolls Roycen" får följa med som bärhjälp *ler* Det är en lite större butik som har större utbud även på frukt och grönt och mer färska råvaror. JA, visst är det härligt med just VÅREN! Det känns på ett speciellt sätt - som att man väntar på något roligt! Pirrigt! Bättre än själva sommaren :D Det är själva förväntan som känns bra! Ha en riktigt skön vår och hoppas du hittar allt du vill ha till dina smoothisar där ute!

    SvaraRadera
  2. Träd, buskar och häckar har precis börjat grönska här :)
    Och kirskålen är späd och sprakande, så god - och fylld med massor av näring :)
    Njut av solen du, så börjar det grönska runt dig mä :)
    Våren är nog bäst - men sommarkvällarna är härliga :)
    En skön vårmånad i maj för dig mä', allt bäst för dig :)
    Vårkramisen från mig,
    :D

    SvaraRadera