Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 11 oktober 2012

Vacker oktoberdag idag

Solen har faktiskt visat sig här i Viken idag - så skönt :)
Det behöver vi - iaf jag - nu när det börjar bli höst.
Storsjön var spegelblank - och öarna speglade sig så fint i sjön med alla sina vackra färger :)
Stannade upp och beundrade den helt underbara "tavlan" jag hade framför näsan :)
Träffade en underbar kvinna, som blev lika glad över att träffa mig på vägen :)
Storsjön var som sagt bara så himla vacker - alldeles spegelblank med glittrande sol över - 
och vi är i mitten av oktober nu -  tänk om regnandet vore över nu - önska, önska :)
Och - bara för att beundra den vackra vyn en gång till - gick jag vid kanten av sjön på tillbakavägen mä :)
Bäst att passa på tänkte jag - men hoppas på många fler så'na här dagar :)
Jag försöööker vara positiv den här hösten, så får vi se vad den bjuder mig på för vackra konstverk :)
Visst är det vackert med alla färger på träden - så visst kan även hösten vara härlig - (ibland iaf) :/
Så ut och njuuut nu alla av hösten i solskrud - då är det faktiskt inte så pjåååkigt (kanske).
Seee där .... om t o m jag kan vara positiv och glad nu under hösten - då kan alla må bäst :)
Och - (snart) har vi den spirande våren här igen - så misströsta inte :)
Om vi alla bestämmer oss att tänka positivt - då jobbar vi globalt - och alla vi mår bäst :)
Och healingen som jag nämnde i förra inlägget är också en humörhöjare och bara så skönt :)

En healande och soligt positiv kram - från mig i soligt höstliga Viken
(skickar till er där det regnar naturligtvis - men efter regn kommer - sol)

:D

2 kommentarer:

  1. Låter härligt med en "oregnig" dag *hihi* Här dök solen också upp igårkväll - en liten stund - men försvann lika kvickt :( En fridfull stund vid en vacker sjö ger mycket mer än man anar - och kostar inget!!! Ska iväg till stan för att uträtta en del ärenden idag och i eftermiddag har jag bastutiden. DET (bastun) är avkoppling på hög nivå för mig :D Men visst är (skulle det vara) skönt att vara ute i svalt höstväder - utan regn - och njuta av alla höstfärgerna innan dom blåser bort! Det sägs att det inte har regnat lika mycket som denna sommar på 50 år här :O Du förstår att jag börjar tröttna - liksom många andra. Men snart upphör regnet - och ersätts av snö??? Nåja, vi får ta en dag i taget och försöka hitta något bra i våra liv - varje dag! Önskar dig ett skönt veckoslut & allt gott i ditt liv! KRAM

    SvaraRadera
  2. Men du min vän - om det INTE är en "oregnig" dag utan regnar och är rått - DÅ du är bastun skön och läker själen och oss på alla plan :)
    Jag bara älskar bastu - då glömmer jag allt och bara njuuuter :)
    Och - ja, det har regnat mycket - det har det, men här i Viken har vi haft några fina höstdagar faktiskt - och det är så skööönt :)
    Skickar några så'na dagar till dig, för det är du värd. skickar härliga höstfärger mä, som du kan beundra - innan det regnar bort ....
    Ger dig kraft in i märgen, så bara ta emot :)
    Värmande solig höstkram på dig o Grabbsen,
    från mig o Vovsan, som varit här sen igårkväll eftersom husse var på fest,
    :D

    SvaraRadera