Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 2 oktober 2012

Min goa trogna "HälsoPutte" :)

Japp - jag har bestämt mig - Har du / ni? :)

Min goa trogna - men också något lätt besviken - undanställd för att vara ställ för överkastplädarna o sidenlakanet - under några månader - skäms :/ men så är det tyvärr .... :O
Jag pratar om Putte - min Crosstrainer, som jag inte använt mig av - på länge ....
Men - igårkväll - då bestämde jag mig :)
Jag testade - kände in liiite tveksamt - efter uppehållet ....
På med skorna jag brukar använda - och upp - tjohoooo - balansen - hallå :O

Men - se'n mindes kroppen och balansen :)
Kändes så bra - så nu kommer jag att köra en stund varje dag / kväll :)
Vara snäll mot mig själv - underhålla konditionen och hälsan, som ju är en färskvara :)
Kombinerat med mina långa promenader - Relaxatorn jag förstärker andningen med - min smarriga mat - stretching / lättyoga - mina näringsmaxade smoothisar - så tror jag faktiskt att jag kommer att möta den här hösten med härlig kraft och energi - tror ni inte .... :)

Bestäm dig / er också - för ni har bara allt att tjäna på, lovar :)
Min vikt visar också lovande siffror - liiite drygt 59 kg, så skönt :)
Total viktnedgång under 1 år på ca 13 kg - hurra :)

Hälsan framför allt - inget annat är lika viktigt och kan inte ge dig samma glädje - lovar :)
För om inte jag har god hälsa och energi, så orkar jag ingenting - så tiden jag lägger på mig själv, för att hitta tillbaka till min goa energi - är värd - allt :)

Prova själv - så får du se - men du - glöm inte att leeeee också :)

:D

6 kommentarer:

  1. WOW vilken viktnedgång du haft! GRATTIS!
    Jag önskar att jag också kommer att nå resultat som jag blir nöjd med :D Tror inte att jag kommer ner till 59 kg längre men mindre än jag väger idag i alla fall :O Nåja, jag kämpar! Hoppas du & Putte kommer att trivas tillsammans igen efter "skilsmässan" *hihi* Önskar dig en riktigt trivsam torsdag! Hälsningar & en stor KRAM från regniga Gränstrakten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tackar :)
      Men det jag tänker mest på - och i första hand, är att maxa min hälsa, för det är jag värd, tycker jag - efter alla mina svåra år :)
      Och - se'n är ju jag "ganska" så kort också, så jag KAN INTE VÄGA så mycke ÖVER 60 KG!!!
      1.45 cm lång - så jag tänker mig då jag ju är 50+ att kring 55 kg skulle göra att jag fortsätter att må så bäst som jag gör numera :) Men allt under 60 får bli okej :)
      Så nu har "Putte" o jag blivit ihop igen, fniss - nu gäller det, är på G :)
      Hoppas att även du min vän trivs med dig själv - och att vattengympan o promenaderna går bra :)
      Trevlig torsdagskraam från Viken
      :D

      Radera
  2. Du har alldeles rätt i att man ska välja den vikt man trivs med utan några specifika tabeller. Bara man själv är nöjd så är det OK! Jag är ca 15 cm längre än du i så fall och "får" väga lite mer men jag skulle gärna bli av med en stor del av den nuvarande vikten :( Jo, vattenjympan är skön och jag promenerar i stort sett varje dag fast det går sakta. Men jag tänker att bättre sakta än inte alls ;-) Vi kämpar vidare! KRAM

    SvaraRadera
  3. Jaaa ... vi ska trivas med oss själva ...
    Så viktigt att tycka om - älska sig själv :)
    MEN - det är inte bra för oss att trivas med en vikt, som långsamt förkortar vårt liv, som tar orken o livslusten från oss ....
    Vad jag menade var att vi ska inte vara så stora att det skapar problem för oss i det dagliga livet - blir mindre rörliga osv :)
    Nu kan jag vara ute o gå mina timslånga promenader i ganska så rask takt osv som jag inte orkade tidigare, jag stretchar lättyogar o tränar på "Putte" nästan varje dag - och kunde jag inte det, då vore jag inte nöjd med mig idag .... Jag var väldigt överviktig, orkeslös och full av värk o stel som yngre - och mycket piggare nu idag med "yngre o piggare" kropp :)
    Visst är det fantastiskt att jag känner mig yngre o vitalare nu - än när jag var 30 :)
    Alla kan må bra - få mer livskraft när vi är äldre, är precis det som hänt mig :)
    Kämpa på du också - ge inte upp min vän, för du är absolut på rätt väg, lovar :)
    Och som Emma Karlsson, Livskrafter skriver i sin bok: "Du behöver inte vara perfekt för att vara helt underbar ...."
    Jag peppar dig och tror på dig till 100 %, så ut o gå - för varje steg för dig närmare ditt mål till bättre hälsa, lovar dig :)
    Och - Vattengympan är bara så bra :)
    Fredagskraamis tillbaka på dig,
    :D

    SvaraRadera
  4. Jag var inne på precis samma spår med min kommentar. Tvivlar starkt på att någon "trivs" med en stor övervikt, men att man inte ska stirra sig blint på tabeller utan hitta sin trivselvikt! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet att du menade så, ville bara förstärka och förtydliga mig :)
      Nä, som sagt - inga påhopp alls på överviktiga, jag menar bara väl - och tänker på hälsan framför allt - utan att det för den skull blir trist :)
      Alltid - även om jag nå'n enstaka gång inte följer min gröna nyttiga hälsosamma tråd :)
      Peppande och kraftgivande kraamisen,
      från mig i soligt höstliga Viken,
      :D

      Radera