Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 1 oktober 2012

Pigg nu - i stor förändring :)

Nu har jag "återhämtat" mig efter resan  förra helgen ....
Var så inspirerande och givande - men så trött jag har varit - ändå :)
Jag blev "taggad" återigen - att även jobba därikring - 
och många frågade om - och när :)

Igårkväll la jag OSIRIS spåbräda med kort - och det verkar faktiskt vara så - att jag faktiskt är på väg mot en större förändring med oväntat lyckosamt resultat - 
men det är stora hinder och svårigheter på denna väg innan .... :O :)
Ett av mina "hinder" är ju GosVovvsan - som jag kommer att ha jättesvårt att "svika" när jag flyttar :O

Oktober månad börjar med en grå dag ....
Men vad gör det - jag kommer ut ändå .... 
På med mina röda korta läckra gummistövletter, kanske mitt härliga gröna paraply med papegojor på :) - och ut ... 
Röda höstjackan (som det står Sarek på) från mitt fräscha Second hand blir snyggt till :)

I lördags var det storloppis och klädbytardag på Jernvallen.
Jag var naturligtvis där, för var ska "sleven" vara - om inte i grytan :)
Intressant - mycket folk, som drog och slet i alla kläder och prylar.
Jag hittade ett par vinröda låga mockaboots (passar till en kappa jag hittade på Second Handbutiken jag brukar besöka - kul :)
I kassen slank det även ner en fräck lång stickad flerfärgad rutig tröja med svart botten - gillade jag direkt - och även en rosablommig kimono - samt ett linne i stark ceriece :) 
175 kronor totalt, jag är nöjd :)

Se'n bar det iväg på Aloeverainfo "möte" - nostalgi för mig - så mycket nytt som hänt se'n jag höll på :O
Tandkräm utan flour fanns det - och som stärkte munhåla och tandkött - verkar bra den :)
En AloveraRubb / linement köpte jag, för att ha som lite extra hjälp när jag masserar någon med akut smärta .... provade den själv igårkväll, efter kvällspromenaden - på ländryggen - sved till, men så bra :)
Se'n fanns det ju AloeVerajuice i 3 olika smaker numera, som stärker magslemhinnan och är allmänt stärkande :)
Då jag höll på - i slutet av 70-talet (mellan Söderhamn och Bollnäs) fanns bara den naturella beska varianten, som jag faktiskt fortfarande föredrar, framför dom sötare varianterna med fruker i ....
Tandkrämen köpte jag till en väninna här i Viken, som var upptagen på annat håll :)

Nu ska jag träna på min Crossis "Putte" - stretcha - och ta mig ut en runda - innan GosVovvsan kommer hit för att sova Nattskift medan den ohängde husse jobbar Natt ....

Jag tittar beundrande på mina nyinoljade marockanska puffar i mörkbrunt läder, som nu blänker så jättefint - och blev så skönt mjuka :)
Varför har jag dröjt så länge med att sköta om dom, när dom bara har skrikit i flera år om det? :)

Jag avslutar med ett härligt citat ur fina Emma Karlssons bok 
(Livskrafter här på blogger): Titeln är "Du behöver inte vara perfekt- 
för att vara alldeles underbar - En Må-Bra-Bok i Jantelagsland"


              "Himlens färger blir lite klarare, 
           när man inser att man duger 
           som man är" :)

Njut av stunden och nuet - 
Bli inte kvar i din gamla "gegga" - 
Var inte heller så fixerad vid framtiden (som inte ännu är här) 
Tänk inte: "När jag får tillräckligt bra ekonomi - då ni - då ska jag ..."
Njut och lev ditt liv - nuuuu :)
Det är det enda som gäller - jag lovar :)

Kraft o ljus
:D

2 kommentarer:

  1. Så roligt att du har ett så bra ställe för fina fynd inom räckhåll! Det gör mycket för ekonomin och ens mående för övrigt. Glada färgklickar i ösregnet får en att känna sig mycket bättre ;D Spåbrädan låter väldigt intressant! Och visst ingår det svårigheter i livet och alla beslut är inte lätta :( Hoppas du kommer fram till ett beslut som känns bra! KRAM från oss på Gränsen

    SvaraRadera
  2. Ja, jag bara älskar min Second Hand o Loppis, men det här var ägarna till SHbutiken och Loppiset, som ställde till med en riktigt stor klädbytardag i Jernvallens stora lokaler :)
    Men - det är fräschare kläder som hänger på SH-butiken måste jag erkänna,
    men KUL är det iaf, fniss :)
    AloeVeravisningen / mötet var också givande, får du nå't erbjudande i din närhet, så gå :)
    Glada färger på kläder osv - höjer humöret, så var inte rädd för färgklickar o så'nt som bryter av o sticker ut -
    snyggt mot svart :)
    Joo - jag tyckte iaf att jag fick relevanta "svar" av OSIRIS o korten :)
    Men - jag ska även fråga en annan - hur det blir - och jämföra ....
    Hoppas på ett besök i mitt framtida liv :)
    Kraamis med allt bäst för dig från mig,
    :D

    SvaraRadera