Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 16 maj 2012

Våren skämtar

Dagen började så skönt, jag satt på balkongen och läste Buffé :)
Men - se'n var det dags för mig att gå ner till sta'n . . .
Barfota i sandaletterna - leggings o kofta 
istället för jacka . . .
Gick ju bra till att börja med - men se'n - helt plötsligt 
blev det bara sååå kallt :/
Hittade röda fingervantar i väskan - mmmm - dom behövdes :)
Så färglada fingervantar prydde min annars ganska så vårliga klädsel, 
såg kanske kul ut :)
Mötte folk i mössa o tunnare täckjackor och i full "mundering" -
och så dom i kortärmat . . . En stor blandning alltså :)
Och - min nya käcka blommiga shoppingväska på hjul, 
hade jag också med - så bra sååå :)


Efter att ha försökt ringa Försäkringskassan - utan att ha fått prata med en endaste levande person - (samtalet avslutades med att dom sa: "Tack för samtalet, broschyren skickas till dig omgående" - Vaaa? vilken broschyr? 
skulle INTE ha nå'n! . . . . . . gick jag ner dit . . . 
Trodde dom hade kort dag idag - men konstigt nog - inte :)
När jag kom dit var det öppet - och en jättetrevlig tjej tog emot :)
Hon hjälpte mig så proffsigt och serviceinriktat så, jag är helt nöjd :)
Har jag missbedömt FK tro? . . . 


Men - var tog värmen vägen? Kom tillbaka - snälla :/
Värme o ljus på er - på med fingervantarna . . . 
:D

4 kommentarer:

  1. Våren har tagit "semester"? Regnigt och kallt här också :( Hoppas jag tar mig någotsånär torr på bussen/bussarna imorgon bitti! Visst finns det även bra och serviceinriktad personal på F-kassan. Synd att det inte är så ofta man hinner prata med just dom...
    Önskar dig ett trivsamt veckoslut med sol & värme!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, den har nog både tagit semester - och så skojar den med oss lite mä :/
      Och, ja - jag blev faktiskt positivt överaskad av den glada o trevliga tjejen där på FK :)
      Ibland så - poppar dom upp - även där :)
      Sol o värme även för dig på resa o bröllop tillsammans med dina "kära" :)
      Kram från mig på dig :D

      Radera
  2. Jag önska jag hade mött dig där på vägen så blev
    det två värmelängtande damer!!!! i vårskrud.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fniss :)
      Tänk om vi två tagit promenaden ihop :)
      Du med ny frissa och raggsockar och jag på mitt sätt, ha ha :)
      Vi hade nog synts då - tror du inte :)
      Ha det bäst o var dig själv :)
      :D

      Radera