Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 31 maj 2012

Lurad på osten .... :)

Ja, det är faktiskt sant - av dom rackarns fåglarna :)
Dom passade på när jag lagt ut innehållet från frys o kyl på balkongen, dom luringarna :/
När jag första gången misstänkte - att nu var det nå't lurigt på gång - såg jag inga hack i plastpåsen,
bara en konstig ny öppning på plastpåsen, hm . . . 
Men - när jag se'n kom ut - efter att ha lagt in den i säkrare förpackning - var även den hackad och 
öppnad, :@ :@ :@ grrrrrr  - så arg jag blev . . . en hel stor påse med goaste Ockelbo rivet :@ 
Jag tror att jag fick horn i pannan då . . . 
Nu är Den osten kastad i komposten i Miljöhuset (och dit in ska dom väl inte ta sig iaf)
Och jag har liiite ost kvar i en annan påse, som dom inte kom åt, ha ha :)
Nu ligger även en skrämmande blänkande spegel över dom varor jag har på bordet på balkongen, skrämmer nog bort dom rackarna - tror ni inte :)


Jag har alltså frostat av kyl o frys idag - och tacken blev förlusten av den goda rivna osten, som jag använder i min morgonomelett :/


En till sak lärde jag mig idag  . . .  att jag måste stänga av allt, både kyl o frys - inte bara frysen,
för då gick det så mycket långsammare - jag blev aldrig klar :/
Stoppade in den ena varma kastrullen efter den andra i frysen - med seeeegt resultat :/
Men - Nu är det klart - kyl o frys är påslagna nu - och håller på att få upp kylan igen :)


Passande sysselsättning i det här gråa och regniga vädret - Meeen - hade inte räknat med att det skulle ta så här lång tid, pust o stööön :/


Jag har även hunnit med att beställa hem varor från en av mina leverantörer, så nu blir det att knapra skorpor o gröt när fakturan ska betalas :/
Holistic har bra varor - bl a Cocosolja och Cellenzym, som jag mår så jättebra av - prova du med :)
Jag beställde dessutom lite broschyrer med smoothisrecept och produktinformation :)


Nu ska jag packa in i kyl o frys innan jag bänkar mig framför Glamour och inte rör en fena mer idag :)


Må bäst ni alla fina - Hälsan framför allt - eller hur :)


:D

PS . . .  Nu såg jag den OSTätande pippin - Det var den tjuvaktiga skatan !!! :)

2 kommentarer:

  1. Men nog förstår jag skatorna! Vem kan motstå doften av god ost när du nu har varit så snäll (?) och ställt den ute för just dom? Jag brukar använda tvättkorgen med lock när jag ställer ut matvarorna medans jag avfrostar kyl & frys. Annars kan man ha en kartong eller liknande och kanske lägga en duk eller en matta över :D Fast nu när jag har "nätat in" balkongen med kompostgaller kommer ju inte dom större fåglarna in där heller *ler* Men skorpor och gröt är ju bara så gott att äta så inte går det någon nöd på oss även om pengarna tryter ;-) Ha det allra bäst; önskar jag & grabbarna

    SvaraRadera
  2. Jo, jag försökte så gott jag kunde :/
    Packade i kylväskor osv - men när kylvarorna skulle ut, var jag trött på detta :/
    Så DOM varorna (som då osten osv) blev tyvärr bara förpackade i plastkassar - men riktigt förslutna förstås . . . :/
    Och inte hjälpte det så värst mycke mot dom hårda näbbarna det inte :/
    Men - jag har fortfarande spegeln kvar där på bordet, hoppas att den skrämmer bort pippingarna, för dom bajsar ju ner där ju :/
    Jag håller helt o hållet med dig min vän, att mat på balkong måste förpackas väldigt noga!
    Ett galler kanske inte vore så dumt kanske :)
    Och - javisst är skorpor o gröt gott, ingen fara med det inte :)
    Nu blir det liiite tufft, men jag brukar klara mig - är av segt virke jag :)
    Bästa kramen med goa djupt andande energier till dig o grabbsen,
    :D

    SvaraRadera