Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 5 maj 2012

Gym / Vardagsmotion



Ja, näää -  inget "bortagym" för mig - 
jag som har "gymet" hemma :)
Lättast så, iaf för mig - 
trots att jag bor så nära ett gym . . .
Jag får min motion genom mina promenader och min Crossis Putte :)
När jag besöker mina Loppisar och handlar - 
bubbar o bär hem min gröna mat och loppisfynd . . .
Och - inte att förglömma min Relaxator, som tränar magmusklerna o diafragman :)


Men - vad hade jag tänkt tycka om idag då - 
nu när Gosvovvsan åkt hem med sin husse . . .
Jo - Varför är det bara gym som gäller - eller jogga - för att det ska räknas som motion? :/
Idag kom det en bil - till mitt närmaste gym - körde rätt över parkerings- planen - och parkerade precis utanför ingången :/
Undrar egentligen - hur många så'na som är där på gymmet - och som knappast går 1 meter annars - som åker från dörr till dörr - från A till B . . . Och så tycker iaf dom att dom är flitiga - när dom åker sin bil 2 ggr i veckan för att lyfta skrot osv, 
eller träna Crossis där . . .  för att se'n som sagt, 
kanske inte gå en meter mer än nödvändigt . . .


Det är ju vardagsmotionen som är viktigast - och som ger mest resultat - enligt coacherna iaf . . .
Och jag känner själv vad jag mår bäst av - och det är inte att åka bil, eller bli skjutsad från port till port . . . 
Jag behöver min vardagsmotion - några timmar varje dag - eller längre i bästa fall, 
nu när vårvärmen (hm) är på G igen . . .  men jag försöker att vara ute så mycke jag kan även under 
den bistra vintern - trots att det inte är lika behagligt, men efteråt väger fördelarna över :)


Vad säger du - och ni alla? 
Vardagsmotion - eller gymmet . . . Vad gäller tycker ni?


Hälsokram med sunt förnuft - från mig i blaskigt blöta Viken
:D

4 kommentarer:

  1. Jag lägger alla mina röster (hur många har man?) på vardagsmotion, promenader tdgårddarbete etc...
    Jag går o simmar en gång i veckan och tycker det är underbart!(det trodde jag aldrig om mej).
    Keep on o kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du min fina vän har hur många röster du vill ha och behöver :)
      Att simma är toppen, var så länge se'n bara :/ Tack för tipset :)
      Ja, och tänk vilken hälsovinst vi får av den "friska" luften vi andas in - istället för att bara få i den smutsiga ventilerade inomhusluften :)
      Keep on kraamis på dig mä
      :D

      Radera
  2. Jo, jag håller med om att det är viktigt med vardagsmotionen. Har ju själv aldrig haft bil eller gått på gym. Men nog har jag fått röra på mig mer än nog ibland med fyra ungar och hundar m.m... Gillar faktiskt att promenera, även om jag i dagsläget har svårt med det, men alla gör det ju inte... Har också lagt märke till det där att vissa, som ska iväg för att motionera, måste först köra bilen så nära dörren som möjligt :O Men dom kanske inte anser det vara motion om man inte betalar för det *ler*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm, visst är det viktigt med att få in regelbunden motion i vardagen - än att göra några snabba ryck en eller ett par ggr i veckan bara :)
      Och - jag har precis som du fått göra - gått o gått och återigen GÅÅÅÅTTT med barnen när dom var små - i alla väder - i ur o skur - mest i skur känns det som. Idag är det Flysan som ska ut i ur o skur - och se'n är det det förbenade jobbet med att handla o få hem maten - med hjälp av egen "benkraft" för det mesta :/ . . . i ur o skur . . .
      Hoppas att du får igång dina knän o kropp igen, så att du orkar mer, för det är du värd min vän på Gränsen :)
      Och - jasså dom finns nära dig också, dom som betalar för att få motion - ibland :)
      Ut o motionera med Rolle du och ha det bara bäst :)
      Kram på dig för bättre hälsa o ork
      :D

      Radera