Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 28 maj 2012

Morsdag o Pingsthelg

Jahaja - så var morsda'n o pingsten över för den här gången . . .
Pingsten över föresten . . . varför tog "dom" bort annan dag pingst tro?
Vill dom ha oss på arbetet mera - så att vi drar in pengar, eller? ....
Jo, jag skulle själv ha jobbat idag, men kvinnan som skulle komma hade blivit sjuk :/
Det är en ny kund, som hittat mig på nätet - men hon skulle höra av sig igen, när hon blivit frisk.
Varmt o skönt har vi haft iaf - och det är vi väl värda :)
Så skönt att få va' ute i kortärmat o kjol  - och sandaletterna jag hittade på Second Hand :)
Hm - jag har nog hittat det mesta av det jag har på mig numera - på mitt fina Second Hand :)
Skulle inte kunnat hitta bättre på dom vanligt affärerna - jag är helnöjd med mina inköp :)

Och se'n har vi morsda'n då . . .
Full rulle för mig - med busvovsan från lördageftermidda' och till husse kom på morsda'eftermidda' för att äta och mumsa hos mig - tillsammans med sin syster o hennes pojkvän . . .
Det var full huggning - med en vovvsa som ville ut strax efter 7 i morse o se'n vid 9 igen :/
alltså före och efter liggandet på mina spikismattor :)
Hon löper - och hon barrar hår som en hel barrskog!
Och så skulle jag ha ungdomarna här på mat o fika - och samtidigt "underhålla" den sällskapssjuka lilla damen :/
(samtidigt som jag även fått en konstig och intensiv värk till vänster om högra knät, så jag går lindad )

Jag borstade henne - både på balkongen och ute på en promenad - och det bara yyyyr av henne -
blir en hel matta av hår under henne :O
Och - så är hon livrädd för dammsugaren :/
Tänk om jag kunnat dammsuga henne, så att håren försvann direkt in där, så lätt o smidigt för mig :)
Men - då hade hade hon krupit ur pälsen - och försvunnit med kroppen - stackars goingen :)
Hon stog i givakt och passade sig när jag dammsög - och när jag skulle torka golven - dååå gav hon upp - suckade och blängde på mig - tänkte nog - "att nu får det väl va' nog iaf" :/

Dom marinerade kycklingklubborna (som legat i marinad se'n dagen innan) åkte in i ugnen - samtidigt som klyftpotatisarna (skalade o skurna av mig) åkte in på en annan våning i ugnen -
rödbetssoppan kompletterades med några till rödbetor och potatisar - och mangon o hallonen togs fram för upptining i en kastrull (att ätas till den goda gräddvaniljglassen)
. . .  Sallad på blandat mörkare grönt o cocktailtomater o avocado med grekisk dressing över blev pricken över i  - och turkisk yoghurt med grekisk salladskrydda i
var gott till både soppan o kycklingklubborna med ugnspotatisen :)

Jätteskönt väder hela helgen här, så gården var full av familjer med barn som grillade och umgicks -
så nuu är det väl sommar då - eller?
Men jag trivs på min härliga och stora balkong - som jag dessutom FÅTT en grön "gräsmatta" till -
av en f d granne, som precis flyttade nu i helgen :)
(dom skulle slänga den ..... !?)
Min ohängde (och även numera helt rakade o skallige) sonen - har lovat att hjälpa mig att fixa den på plats åt mig, så jag slipper lyfta på alla möbler - och även sabba bordet (som numera står stadigt och inte vingligt) .... :)




6 kommentarer:

  1. KUL att du har en så bra second hand butik i närheten av dig. Under årens lopp har jag också köpt mycket på loppis men nu har jag (tyvärr) ingen bra loppis i närheten :( Vad trevligt att du hade besök av barnen under morsdagen. Det hade inte jag, men två sms med grattis fick jag :O Och vilken god mat du hade fixat till er :D Och vilken tur att du fick en "ny" matta till balkongen också :) Här är det soligt men kyligt = blåser kallt! Önskar dig en riktigt trevlig fortsättning på denna vecka! KRAM från oss på Gränsen

    SvaraRadera
  2. Japp - min Second Hand o loppisar, som ägs av samma ägare på alla tre ställena - är helt super - rent o fräscht och bra kläder o prylar :)
    Ja, det blev faktiskt ganska så bra, trots att jag ju var lite trött, efter att även haft vovvsan, städat och fixat osv innan :)
    Dina ungdomar skickade sms iaf - ni bor ju inte så nära varandra, så dom visar iaf att dom tänker på dig :)
    Och - mattan är ju inte på plats än, men hoppas på imorgon eller torsdag - eller så :/
    Skallige ohängde sonen är i stugan o fiskar med vovvsan o kompisar, ledig vecka från jobbet.
    Önskar även dig det allra bästa nu när sommaren är på väg :)
    Kraamis från Viken till dig o er på Gränsen,
    :D

    SvaraRadera
  3. Visst, så kan man ju också se det, fast jag har fyra barn - inte två! :O

    SvaraRadera
  4. Ja jag vet att du har 4 barn - och att du har mer kontakt med 2 av dom osv :)
    Vill inte skriva så klart här, för då berättar jag ju om DIG o din situation - och det vill jag ju inte :/
    Jag önskar även dig att få det bäst med dina "barn" - men dom bor ju lite längre ifrån dig, än vad jag o mina "barn" gör.
    Men - ibland så är det inte enbart geografiska avstånd som hindrar, det kan även jag skriva under på - ibland så hjälper ingenting :/
    Nu var dom här - och vi åt osv - men - vi har lååång väg kvar att känna oss som en "familj" igen, tyvärr :/
    Vi sitter där, försöker så gott vi kan - men när läget är skört o känsligt så blir det lite "konstgjord" stämning när vi träffas :/
    Svårt att förklara, men så är det.
    Nu har det kanske hoppat fram ett pyttesteg, men - det är fortfarande hos och med pappan dom är och har familjen - inte hos mig :/
    Pappan skjutsade även hem dottern o pojkvännen för att se'n åka hem igen till sig efter att dom varit hos mig.
    Det är som det är sagt: Att det enda och den enda du kan ändra på är dig själv - se'n kanske dom ikring dig följer med, annars inte"
    Kraamis med goa energier och allt bäst,
    :D

    SvaraRadera
  5. Tittat in till dig en stund. Trevlig onsdag.

    SvaraRadera
  6. Åh, så trevligt att DU tittade in :)
    Men som du förstår så är det inte lika mysigt o gulligt här, som du har hos dig med dina sessor o prinsar och alla de dina :)
    Men det unnar jag dig du fina, för du har ditt gissel - och det som är jobbigt, så det är helt okej - och även glädjande - att du har det mysigt med familjen osv :)
    Var rädd om dig - så ska jag kolla in till dig i morgon - för nu ska jag suzza sött :)
    Värmande kram på dig nu i kylan som kommit tillbaka, birrrr :)
    :D

    SvaraRadera