Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 1 juni 2011

"Kärt" bryderi :)

Ett "kärt" sms, som se'n blev ett spännande och överaskande telefonsamtal :)
Och detta telefonsamtal - ledde därefter till ett spontant besök, då telefonören  visst var i faggorna - alldeles i närheten :)
Klockan var sent på kvällen, gräddglass o chokladkross, Ballerinakex o te :)
Och massor av värme :)
Men tyvärr släppte jag inte "lös" den värme som jag egentligen kände . . . 
Gamla sår poppade upp och hindrade mig . . .
Fick jag höra också, minsann . . .
". . . och du som var så varm, jag minns din värme" . . . 
Varför gjorde jag så?
Han är ju så genomsnäll
Han kom ju med glass och kakor och tyckte att mitt sweet chy kanelsmakande röda te var jättegott, trots att han hellre velat ha kaffe - eller saft . . . 
fanns ju inget av detta hos mig - igår . . .
kommer nog att finnas hos mig - snart . . .


Hjälp vilka känslor detta spontanbesök ställde till med :)
Turbolens av känslor inom mig :)
Vet inte vad framtiden har att erbjuda :)
Vet inget idag  
Vet inget jag 
:D

4 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt i att följa efter dina känslor och inte "släppa loss" när det inte känns rätt. Och misstänksamma lilla jag tänkte ju direkt på att personen hade nog "baktankar" redan vid första sms:et - men det är ju jag det :/ Om man inte håller kontakt så ofta annars så sen hux flux väntar sig att man tas emot med "öppna armar" - NÄÄÄ - en sådan person skulle jag vara väldigt misstänksam mot. Men som sagt - det är jag det! Men visst är det trevligt med oväntade kontakter och besök - inget fel i det! Men om man väntar sig annat så får man nog "värma upp" lite oftare :D Men jag önskar dig allt gott i livet och att du verkligen finner någon som är värd dig! KRAM

    SvaraRadera
  2. Allt behöver sin tid, särskilt om det handlar det om besvikelser. Önskar dig allt gott.

    SvaraRadera
  3. CiaR: Nu har jag ju t o m träffat honom en gång till, med vidöppna ögon - inga rosa :)
    Håller både med dig - och inte . . .
    Inte rusa för fort - vill jag inte . . .
    Och jag försöker att lyssna på signalerna från min kropp o mitt inre, brukar inte lura mig :)
    Önskar även dig allt gott o det bästa :)
    Varm o beskyddande kramis NU :D

    SvaraRadera
  4. Och till dig Basilica säger jag också tack :)
    Visst har allt sin tid och då måste vi låta det ta tid o inte rusa på :)
    Besvikelserna ska vi blåsa bort, så att dom åker med molnen - eller hur :)
    Varma kramen till dig och naturligtvis ska även du ha allt gott här i världen
    :D

    SvaraRadera