Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 26 juni 2011

Var rädd om varandra

Nu kring midsommarhelgen är det ungefär 1 år se'n som min sons nya fina bil med ny hundbur blev stulen här i Viken o funnen sönderslaktad i Stockholm . . .
Fy tusan vad så'nt ställer till. 
Tänk att inte folk kan skilja på mitt o sitt - 
att dom inte kan hålla fingrarna i styr.
Han har fortfarande inte skaffat en ny hundbur och jag förstår honom så väl.
Det blir väl så att man tappar sugen på att investera i så'nt som andra folk inte kan låta bli att stjäla o förstöra.


Just nu är han uppe i stugan i Hälsingland med kompisar, 
vovvsa o 4 kattungar :)
och dom har sol och fint väder där :) 
Tur för dom dä, 
När det är vackert väder där i stugan, 
är det bara så härligt 
precis i Ljusnans dalgång :)
Här lurar ovädersmolnen gråa o hotfulla . . .  

Det är också ett drygt halvår se'n som en jättehärlig granne brann inne där uppe i byn i Hälsingland.
Han dog - och så gjorde även hans hund . . .
Den mannen var alltid med oss nere vid sjön, när vi grillade o sjöng och umgicks  
och hade semester o sommarlov  
men nu så blir det aldrig så igen . . .
Jag har känt honom se'n jag var 5 år ungefär och mina barn har också haft honom nära . . .
Han har byggt ett nytt hus nere vid älven, 
där han skulle bo och ha det gott som pensionär, 
men icke . . .
Vid det nerbrunna huset där han bodde, medan det nya byggdes, har byborna lagt kransar o blommor . . .
Det var en väldigt omtyckt man, 
med en så'n karisma, värme och empati  
alltid vänlig o tog sig tid :)
Byn blir inte densamma utan honom, blir den inte :/
Jag frågade min son om han kunde skaffa några blommor och lägga vid det nerbrunna huset och även vid huset nere vid älven . . . 
få se om han gör det  . . .
Inom mig så lägger iaf jag blommor där, 
stannar till och är i mina minnen :)

Lev i nuet
Glöm inte bort att ringa det där samtalet 
Glöm inte att hålla kontakt med dina kära
Vi vet inte om morgondagen kommer 
Stanna till och bara var
Rensa allt gammalt skräp som hindrar dig 
att må så bäst du bara är värd :)
Både på mental o fysisk nivå . . .
Känn in och känn hur det känns NU
Skänk goda tankar till dina kära och universum
taggar och negativitet skänker så många andra 

Kärlek o ljus till er alla fina o kraamis
från mig i min Vik
:D

4 kommentarer:

  1. Ja, det har jag ju lärt mig att man aldrig vet när det är dags för en människa att lämna denna värld. Försöker göra så gott jag kan för att inte behöva ångra att jag inte sa eller gjorde något, den dagen dom är borta. Nästa vecka gör vi vår tripp uppåt landet och besöker då två kyrkogårdar också för att stanna till vid gravarna till våra kära som övergått till den bättre världen, men har sin minnesplats kvar här på jorden. Ja, visst är det trist att folk inte kan låta andras ägodelar vara och ännu mindre förstår jag detta med att man måste förstöra allt till på köpet! Men nu försöker vi tänka på alla dom bra och trevliga saker som finns i alla fall! Önskar dig en god fortsättning på sommaren! KRAM

    SvaraRadera
  2. Så många kloka ord.
    Tack för dina kommentarer i min blogg, de värmer.
    Önskar dig en bra vecka.

    SvaraRadera
  3. Ja du vännen på Gränsen . . .
    Minnena han lämnat efter sig hör ju ihop med sommar, sol och byn i Hälsingland . . .
    Känns liksom lite hårdare nu, när tankarna går till sommarminnena från förr där vid stugan.
    Vi hade ju, efter en massa år börja ringa o prata om gemensamma intressen osv
    Gravar vet jag inte om jag gillar - egentligen, jag har dom kära som lämnat denna världen nära i mitt hjärta - känns bäst för mig :)
    Förstöra o stjäla andras ägodelar - gillar ej!
    Ha en skön tripp med dina kära uppåt landet o var rädd om dig - ska du vara :)
    Kraftgivande o bästa kraamisen på dig NU
    :D

    SvaraRadera
  4. Och till dig vännen Basilica säger jag:
    Tack för dina kommentarer hos mig, värmande dom också ska du veta :)
    Kraftgivande kramisen på dig för din fina vecka kommer nu :)
    :D

    SvaraRadera