Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 4 juni 2011

Härlig pingsthelg :)

Ooopsss . . .  fått hjärnsläpp, fel helg :/
Men vad gör väl dä, får stå kvar ändå :)


Sommarvärme :)
Sol :)
Rosa pellagoner i min fina golvspaljé på balkongen
Njuter för fulla muggar nu :)

Jordgubbar 
melon
glass
löksill
sparrispotatis
kall sås på creme fraiche med gräslök
kall god paj ost o kesellakräm med små cocktailtomater o gräslök på :)
egen fräsch potatissallad gjord på:
sparrispotatis o rädisor o god olivolja 
och blandad grönsallad i
lite gott örtsalt
 o lite pressad vitlök över :)

Visst är vi väl värda att få njuta lite nu :)
Visst är vi värda att vara lite lediga också :)
(trots att jag har jobbat lite idag) 

Jag tror på positiva tankar för att tanka energi
för att hålla sjukdomar och svaga energier på avstånd
Såg ni på "Sommarpratarna" igårkväll?
En f d läkare/författare Nisse Simonsson, 
skrivit boken "Varför mår vi så dåligt, när vi har det så bra?"
tog upp detta ämne, var väldigt intressant och förvånansvärt fängslande :)

Önskar er alla en fortsatt härlig pingsthelg, 
för det är ni värda :)
Och glöm inte bort dom positiva affirmationerna 
:D

4 kommentarer:

  1. Har du redan Pingst? Jag har det först nästa helg :D Nu är det bara en "vanlig" helg förutom att Sverige har helgdag på måndag p.g.a Svenska Flaggans dag! Men härligt det har vi haft! *ler* Gästerna åker idag :(

    SvaraRadera
  2. Men . . . :/
    Jag har visst blivit alldeles vilsen i pannkakan, med alla helgdagar vi har nu :)
    Ta bara Skärtorsda'n o Kristi Himmelsfärd :)
    Att hålla reda på när det den ena o den andra?
    Men härligt har vi iaf, haft tillägger jag, idag är det bra mycket kyligare här igen :/
    Så nu är det väder för dig o Fly, ler :)
    Trist när gäster åker, men minnena får du behålla inom dig :)
    Änglakramis för värme o sköna dagar NU
    :D

    SvaraRadera
  3. Jag har inga problem att skilja på Skärtorsdag och Kristi Himmelfärdsdagen eftersom jag växt upp i ett religiöst hem :D Skärtorsdagen är dagen då Jesus förberedde sig för den prövning som skulle komma (Långfredagen och korsfästningen) På Kristi Himmelfärdsdagen steg har upp från det döda för att fara till himlen till Pingst. Alltså kommer Skärtorsdagen före eftersom han måste först dö innan han kan stiga upp från det döda *ler* Ja, det var dagens predikan *hihi* Önskar dig det riktigt skönt på din balkong och ute i det fina sommarvädret! KRAM

    SvaraRadera
  4. Dagens predikan med ord o inga visor, hi hi :)
    Religiöst är det ju - och jag kanske inte alltid var mä på dom "lektionerna", hm :/
    Låter så självklart när du beskriver, får komma ihåg, så funderar jag kanske inge mer :)
    Kram o ha det skönt du också
    :D

    SvaraRadera